• Lietuvių
    • English
  • Lietuvių 
    • Lietuvių
    • English
  • Prisijungti
Peržiūrėti įrašą 
  •   DSpace pagrindinis
  • Universiteto produkcija / University's production
  • Universiteto leidyba / University's Publishing
  • Konferencijų medžiaga / Conference Materials
  • Jaunųjų mokslininkų konferencijos (JMK) / Conferences for Junior Researchers
  • Darni aplinka / Sustainable Environment
  • 20-oji konferencija „Civilinė inžinerija ir geodezija“ (2017) / 20th Conference "Civil engineering and geodesy" (2017)
  • Peržiūrėti įrašą
  •   DSpace pagrindinis
  • Universiteto produkcija / University's production
  • Universiteto leidyba / University's Publishing
  • Konferencijų medžiaga / Conference Materials
  • Jaunųjų mokslininkų konferencijos (JMK) / Conferences for Junior Researchers
  • Darni aplinka / Sustainable Environment
  • 20-oji konferencija „Civilinė inžinerija ir geodezija“ (2017) / 20th Conference "Civil engineering and geodesy" (2017)
  • Peržiūrėti įrašą
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

On-street parking safety

Thumbnail
Peržiūrėti/Atidaryti
kk.2017.306.pdf (469.4Kb)
Data
2017
Autorius
Krupeinikovs, Vladimirs
Metaduomenys
Rodyti detalų aprašą
Santrauka
The research shows that increased road traffic causes insufficient parking space, which is one of the biggest problems related to city planning. On-street parking usually permitted in urban design, sometimes in common design, and never in suburban or high-speed street design categories. On-street parallel parking recommended as a buffer between pedestrians and motor vehicle traffic. Parallel parking is the safest parking from the accident perspective. However, it consumes the maximum kerb length, and therefore drivers can park only a minimum number of vehicles for a given kerb length. There are many studies done related to on-street parking safety. At the same time, a lot of them are methodologically weak. Many studies do not differ between injury accidents and property-damage-only accidents. Regarding crash risk factor, on-street parking with annual average daily traffic less than 3,000 appear to be a parking with low crash risk. However, on-street parking facilities should not appear on streets with traffic volume over 10,000 vehicles per day.
Paskelbimo data (metai)
2017
Autorius
Krupeinikovs, Vladimirs
URI
https://etalpykla.vilniustech.lt/handle/123456789/157154
Kolekcijos
  • 20-oji konferencija „Civilinė inžinerija ir geodezija“ (2017) / 20th Conference "Civil engineering and geodesy" (2017) [72]

 

 

Naršyti

Visame DSpaceRinkiniai ir kolekcijosPagal išleidimo datąAutoriaiAntraštėsTemos / Reikšminiai žodžiai InstitucijaFakultetasKatedra / institutasTipasŠaltinisLeidėjasTipas (PDB/ETD)Mokslo sritisStudijų kryptisVILNIUS TECH mokslinių tyrimų prioritetinės kryptys ir tematikosLietuvos sumanios specializacijosŠi kolekcijaPagal išleidimo datąAutoriaiAntraštėsTemos / Reikšminiai žodžiai InstitucijaFakultetasKatedra / institutasTipasŠaltinisLeidėjasTipas (PDB/ETD)Mokslo sritisStudijų kryptisVILNIUS TECH mokslinių tyrimų prioritetinės kryptys ir tematikosLietuvos sumanios specializacijos

Asmeninė paskyra

PrisijungtiRegistruotis