Lengvojo automobilio padangos mechaniniu charakteristikų tyrimas
Peržiūrėti/ Atidaryti
Data
2012Autorius
Dilda, Karolis
Bogdevičius, Marijonas
Vansauskas, Vidmantas
Tadžijevas, Artūras
Metaduomenys
Rodyti detalų aprašąSantrauka
Atliekamas lengvojo automobilio padangos mechaninių savybių nustatymo eksperimentinis tyrimas. Eksperimento atlikimui buvo pasirinkta lengvojo automobilio padanga Continental ContiSportContact2 205/45R17. Padanga supjaustyta į ketvirčius, kiekvienas ketvirtis dar į mažesnes detales (bandinius – padangos protektoriaus, padangos šono), kurių
kiekvienas dedamas į universalią tempimo mašiną Zwick/Roell Z100. Kiekvienas bandinys bandomas tris kartus penkiais
skirtingais tempimo greičiais. Bandinių aukštis buvo 9 mm, o plotis 27 mm. Bendras bandymo plotas 243 mm2
. Nustatytas
padangos protektoriaus išilginis tamprumo modulis 0,161 GPa, santykinis pailgėjimas tempiant 1 300 N jėga yra 9,7 mm, padangos protektoriaus skersinis tamprumo modulis 0,0922 GPa, santykinis pailgėjimas tempiant 1 340 N jėga yra 10,6 mm,
padangos šono tamprumo modulis 0,126 GPa, santykinis pailgėjimas tempiant 1 380 N jėga yra 15,2 mm.