Europos krovinių srautų geografinio pasiskirstymo ir logistinių procesų priklausomybės analizė
Abstract
Spartėjantis globalizacijos procesas, technologijų pažanga didina atstumus tarp žaliavų gavimo, gamybos ir pagamintų prekių naudojimo taškų. Gausėjant prekybinių ryšių bei plečiantis jų geografijai, didėja reikalavimai transporto ir logistikos paslaugas teikiančiam sektoriui. Transportas pasižymi itin didele dinamika, tačiau dėl neefektyvaus transporto srautų
planavimo, pramoninkų konkurencijos ypatumų ir kitų barjerų, nepajėgiama užtikrinti darnaus transporto sistemų funkcionavimo.
Neproporcingas importo ir eksporto srautų geografinis pasiskirstymas įrodo didėjančią transporto procesų paklausą, kas įtakoja sutelkti didesnį dėmesį logistinių procesų valdymui. Kiekvienas pokytis logistinėje grandinėje turi įtakos ne tik importo
ir eksporto srautams, bet ir vidiniams gamintojo procesams. Šiame straipsnyje nagrinėjama logistinių procesų priklausomybė
nuo geografinio krovinių srautų pasiskirstymo Europoje, kuri įtakoja transporto rūšių panaudojimą ir tvaraus transporto formavimą.