Variklio darbo modeliavimas naudojant skirtingus suslėgtų gamtinių dujų ir vandenilio degalų mišinius
Abstract
Vilniaus miesto viešasis transportas 2011 m. nusprendė atnaujinti autobusų parką, įsigydamas naujus „MAN Lion’s
City“ autobusus su suspaustų gamtinių dujų (SGD) maitinimo sistema. Autobusuose įdiegtos naujos kartos dujų maitinimo
sistemos leidžia ne tik efektyviai sumažinti išmetamųjų deginių kiekius mažesnius nei šiuo metu yra priimtas EURO 5
standartas, bet ir pasiekti ateityje numatytą priimti EURO 6 standarta. Pasaulyje atliekami gamtinių dujų ir vandenilio degalų
mišinių panaudojimo moksliniai tyrimai siekiant sumažinti degalų sąnaudas, pagerinti transporto priemonių variklių efektyvumą
bei sumažinti išmetamųjų deginių CO, CO2, HC ir NOx kiekius viešajame transporte. Analizuojant suspaustų gamtinių
dujų ir vandenilio degalų mišinio efektyvumą pasirinktoje transporto priemonėje panaudota skaitinio modeliavimo programą
„Diesel-RK“. Modeliavimo metu nustatyta, kad varikliui dirbant su vandenilio priedais ne tik padidėja variklio galia, bet ir
kenksmingų NOx deginių kiekis. Siekiant surasti optimalius variklio darbo rėžimus bei žemą išmetamųjų deginių kiekį, modeliavimas
atliktas keičiant išmetamųjų dujų recirkuliacijos sistemos ir oro pertekliaus koeficiento parametrus.