• Lietuvių
    • English
  • English 
    • Lietuvių
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Universiteto produkcija / University's production
  • Universiteto leidyba / University's Publishing
  • Konferencijų medžiaga / Conference Materials
  • Jaunųjų mokslininkų konferencijos (JMK) / Conferences for Junior Researchers
  • Transporto inžinerija ir vadyba / Transport engineering and management
  • 15-oji konferencija „Transporto inžinerija ir vadyba“ (2012) / 15th Conference "Transport Engineering and Management" (2012)
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Universiteto produkcija / University's production
  • Universiteto leidyba / University's Publishing
  • Konferencijų medžiaga / Conference Materials
  • Jaunųjų mokslininkų konferencijos (JMK) / Conferences for Junior Researchers
  • Transporto inžinerija ir vadyba / Transport engineering and management
  • 15-oji konferencija „Transporto inžinerija ir vadyba“ (2012) / 15th Conference "Transport Engineering and Management" (2012)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Variklio darbo modeliavimas naudojant skirtingus suslėgtų gamtinių dujų ir vandenilio degalų mišinius

Thumbnail
View/Open
transportas-lt-306-311.pdf (551.6Kb)
Date
2012
Author
Melaika, Mindaugas
Rimkus, Alfredas
Metadata
Show full item record
Abstract
Vilniaus miesto viešasis transportas 2011 m. nusprendė atnaujinti autobusų parką, įsigydamas naujus „MAN Lion’s City“ autobusus su suspaustų gamtinių dujų (SGD) maitinimo sistema. Autobusuose įdiegtos naujos kartos dujų maitinimo sistemos leidžia ne tik efektyviai sumažinti išmetamųjų deginių kiekius mažesnius nei šiuo metu yra priimtas EURO 5 standartas, bet ir pasiekti ateityje numatytą priimti EURO 6 standarta. Pasaulyje atliekami gamtinių dujų ir vandenilio degalų mišinių panaudojimo moksliniai tyrimai siekiant sumažinti degalų sąnaudas, pagerinti transporto priemonių variklių efektyvumą bei sumažinti išmetamųjų deginių CO, CO2, HC ir NOx kiekius viešajame transporte. Analizuojant suspaustų gamtinių dujų ir vandenilio degalų mišinio efektyvumą pasirinktoje transporto priemonėje panaudota skaitinio modeliavimo programą „Diesel-RK“. Modeliavimo metu nustatyta, kad varikliui dirbant su vandenilio priedais ne tik padidėja variklio galia, bet ir kenksmingų NOx deginių kiekis. Siekiant surasti optimalius variklio darbo rėžimus bei žemą išmetamųjų deginių kiekį, modeliavimas atliktas keičiant išmetamųjų dujų recirkuliacijos sistemos ir oro pertekliaus koeficiento parametrus.
Issue date (year)
2012
Author
Melaika, Mindaugas
URI
https://etalpykla.vilniustech.lt/handle/123456789/157311
Collections
  • 15-oji konferencija „Transporto inžinerija ir vadyba“ (2012) / 15th Conference "Transport Engineering and Management" (2012) [87]

 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects / KeywordsInstitutionFacultyDepartment / InstituteTypeSourcePublisherType (PDB/ETD)Research fieldStudy directionVILNIUS TECH research priorities and topicsLithuanian intelligent specializationThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects / KeywordsInstitutionFacultyDepartment / InstituteTypeSourcePublisherType (PDB/ETD)Research fieldStudy directionVILNIUS TECH research priorities and topicsLithuanian intelligent specialization

My Account

LoginRegister