Show simple item record

dc.rights.licenseKūrybinių bendrijų licencija / Creative Commons licenceen_US
dc.contributor.authorSaleeb, Andrew
dc.contributor.authorGrubliauskas, Raimondas
dc.date.accessioned2025-09-03T11:35:07Z
dc.date.available2025-09-03T11:35:07Z
dc.date.issued2025
dc.date.submitted2025-02-24
dc.identifier.issn2029-7157en_US
dc.identifier.urihttps://etalpykla.vilniustech.lt/handle/123456789/158824
dc.description.abstractRailway noise pollution is a significant environmental concern, affecting urban and rural areas. Photovoltaic Noise Barriers (PVNBs) represent a multi-purpose solution that reduces noise pollution and generates renewable energy all at once. This study explores the effectiveness of various PVNB configurations in mitigating railway noise, considering factors such as barrier height, surface absorption, and tilt angle of the Photovoltaic segment. Special attention is given to the acoustic properties of bifacial PV modules, evaluating their impact on sound reflection and absorption. This research uses numerical simulations to assess the trade-offs between noise attenuation and solar energy efficiency. The results provide valuable insights for optimising PVNB designs to enhance noise reduction while maintaining energy harvesting performance, contributing to more sustainable urban infrastructure. This research clarifies that the crowning configuration of the PVNB has an impact on noise attenuation efficiency, for instance, the effect of the barrier crowning tilt angle on a point 50 meters away from the source for noise reduction was the highest for the horizontal configuration noise barrier crowning, ranging between ‒10.6 dB(A) neglecting the barrier effect, –30.2 dB(A) for the horizontal crowning barrier, and –28.3 dB(A) for the vertical configuration.en_US
dc.description.abstractGeležinkelio triukšmo tarša yra reikšminga aplinkosauginė problema, daranti įtaką tiek miesto, tiek užmiesčio vietovėms. Fotovoltinės triukšmo užtvaros (PVNB) yra daugiafunkcis sprendinys, leidžiantis vienu metu mažinti triukšmo taršą ir generuoti atsinaujinančią energiją. Šiame tyrime nagrinėjamas įvairių PVNB konfigūracijų efektyvumas mažinant geležinkelio triukšmą, atsižvelgiant į tokius veiksnius kaip užtvaros aukštis, paviršiaus garso sugertis ir fotovoltinės dalies posvyrio kampas. Ypatingas dėmesys skiriamas bifacialinių fotovoltinių modulių akustinėms savybėms. Tyrime naudojamas skaitinis garso sklaidos modeliavimas, o gauti rezultatai suteikia vertingų įžvalgų optimizuojant PVNB dizainą, siekiant maksimaliai sumažinti geležinkelio transporto sukeliamą triukšmą, taip prisidedant prie tvaresnės miestų infrastruktūros kūrimo. PVMB konfigūracija turi įtakos triukšmo slopinimo efektyvumui, pavyzdžiui, barjero efektyvumas 50 metrų atstumu nuo triukšmo šaltinio buvo didžiausias esant horizontaliai konfigūracijai ir siekė 28,3‒30,2 dBA.en_US
dc.format.extent6 p.en_US
dc.format.mediumTekstas / Texten_US
dc.language.isoenen_US
dc.relation.urihttps://etalpykla.vilniustech.lt/handle/123456789/154329en_US
dc.rightsAttribution 4.0 International*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectCadnaA simulationen_US
dc.subjectefficiencyen_US
dc.subjectphotovoltaic noise barriersen_US
dc.subjecttilt angleen_US
dc.subjectrailway noise mitigationen_US
dc.subjectefektyvumasen_US
dc.subjectfotovoltinės triukšmo užtvarosen_US
dc.subjectpasvirimo kampasen_US
dc.subjectgeležinkelio triukšmo mažinimasen_US
dc.titleModelling of noise barrier efficiency with integrated photovoltaic elementsen_US
dc.title.alternativeTriukšmo užtvarų su integruotais fotovoltiniais elementais efektyvumo modeliavimasen_US
dc.typeKonferencijos publikacija / Conference paperen_US
dcterms.accessRightsLaisvai prieinamas / Openly availableen_US
dcterms.accrualMethodRankinis pateikimas / Manual submissionen_US
dcterms.alternativeAplinkos apsaugos inžinerija / Environmental Protection Engineeringen_US
dcterms.dateAccepted2025-03-17
dcterms.issued2025-09-03
dcterms.licenseCC BYen_US
dcterms.references13en_US
dc.description.versionTaip / Yesen_US
dc.contributor.institutionVilniaus Gedimino technikos universitetasen_US
dc.contributor.institutionVilnius Gediminas Technical Universityen_US
dc.contributor.facultyAplinkos inžinerijos fakultetas / Faculty of Environmental Engineeringen_US
dc.contributor.departmentAplinkos apsaugos ir vandens inžinerijos katedra / Department of Environmental Protection and Water Engineeringen_US
dcterms.sourcetitleDarni aplinka: 28-osios jaunųjų mokslininkų konferencijos „Mokslas – Lietuvos ateitis“ teminė konferencija / SustainableEnvironment: 28th Conference for Junior Researchers "Science - Future of Lithuania"en_US
dc.identifier.eisbn9786094763908en_US
dc.identifier.eissn2029-7149en_US
dc.publisher.nameVilniaus Gedimino technikos universitetasen_US
dc.publisher.nameVilnius Gediminas Technical Universityen_US
dc.publisher.countryLithuaniaen_US
dc.publisher.countryLietuvaen_US
dc.publisher.cityVilniusen_US
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.3846/da.2025.008en_US


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Kūrybinių bendrijų licencija / Creative Commons licence
Except where otherwise noted, this item's license is described as Kūrybinių bendrijų licencija / Creative Commons licence