A methodology for identifying and analysing problematic intersections from the perspective of micro-mobility safety in Lithuania
Santrauka
Micro-mobility is a rapidly growing mode of urban transportation, gaining popularity among users and
urban development specialists. However, like many other types of transportation, it has both positive and negative aspects.
One of the main concerns is the safety of micro-mobility users. As this mode of transport has gained popularity,
the number of traffic accidents involving micro‐mobility users has also increased. Statistics indicate that approximately
40% of all traffic accidents occur at intersections. For this reason, to ensure the safety of micro‐mobility users, it is essential
to strategically and effectively develop and improve existing infrastructure, especially at problematic intersections.
However, no precise methodology would allow quick and easy identification of problematic intersections from a
micro-mobility safety perspective. This paper presents a methodology for identifying problematic intersections using
publicly available traffic accident data from Lithuania and the spatial analysis tool QGIS. Additionally, it demonstrates
the practical application of this methodology in a selected area of Vilnius, where eight problematic intersections were
identified. For one of these intersections, a solution is proposed based on the characteristics of the traffic accidents. Mikromobilumas – sparčiai populiarėjantis transporto
būdas mieste ne tik tarp vartotojų, bet ir tarp miesto
plėtros specialistų. Tačiau, kaip ir daugelis kitų transporto rūšių,
šis gali turėti tiek teigiamų, tiek neigiamų aspektų. Vienas
pagrindinių iššūkių – mikromobilumo vartotojų saugumas.
Sparčiai išpopuliarėjus šiam transporto būdui, išaugo ir
eismo įvykių, kuriuose jie dalyvavo, skaičius. Statistika rodo,
kad apie 40 % visų šių eismo įvykių įvyko būtent sankryžose.
Dėl šios priežasties, siekiant apsaugoti mikromobilumo eismo
dalyvius, yra svarbu tikslingai ir pagrįstai plėtoti bei tobulinti
esamą infrastruktūrą, ypač problemines sankryžas. Tačiau
šiuo metu nėra tikslios metodikos, kuri leistų greitai identifikuoti
problemines sankryžas mikromobilumo vartotojų saugos
požiūriu. Šiame straipsnyje pristatoma metodika, kaip,
remiantis viešai prieinama eismo įvykių statistika Lietuvos teritorijoje
ir pasitelkus erdvinės analizės įrankį QGIS, galima
nustatyti problemines sankryžas. Taip pat pateikiamas praktinis
metodikos taikymo pavyzdys pasirinktoje Vilniaus miesto
teritorijoje – identifikuojamos 8 probleminės sankryžos, o vienai
iš jų siūlomas konkretus sprendimas, atsižvelgiant į eismo
įvykių pobūdį ir charakteristikas.
Paskelbimo data (metai)
2025Autorius
Plačiakis, JonasSu šiuo įrašu susieti šie licencijos failai: