Rodyti trumpą aprašą

dc.rights.licenseKūrybinių bendrijų licencija / Creative Commons licenceen_US
dc.contributor.authorPlačiakis, Jonas
dc.date.accessioned2025-09-04T07:39:11Z
dc.date.available2025-09-04T07:39:11Z
dc.date.issued2025
dc.date.submitted2025-02-24
dc.identifier.issn2029-7157en_US
dc.identifier.urihttps://etalpykla.vilniustech.lt/handle/123456789/158837
dc.description.abstractMicro-mobility is a rapidly growing mode of urban transportation, gaining popularity among users and urban development specialists. However, like many other types of transportation, it has both positive and negative aspects. One of the main concerns is the safety of micro-mobility users. As this mode of transport has gained popularity, the number of traffic accidents involving micro‐mobility users has also increased. Statistics indicate that approximately 40% of all traffic accidents occur at intersections. For this reason, to ensure the safety of micro‐mobility users, it is essential to strategically and effectively develop and improve existing infrastructure, especially at problematic intersections. However, no precise methodology would allow quick and easy identification of problematic intersections from a micro-mobility safety perspective. This paper presents a methodology for identifying problematic intersections using publicly available traffic accident data from Lithuania and the spatial analysis tool QGIS. Additionally, it demonstrates the practical application of this methodology in a selected area of Vilnius, where eight problematic intersections were identified. For one of these intersections, a solution is proposed based on the characteristics of the traffic accidents.en_US
dc.description.abstractMikromobilumas – sparčiai populiarėjantis transporto būdas mieste ne tik tarp vartotojų, bet ir tarp miesto plėtros specialistų. Tačiau, kaip ir daugelis kitų transporto rūšių, šis gali turėti tiek teigiamų, tiek neigiamų aspektų. Vienas pagrindinių iššūkių – mikromobilumo vartotojų saugumas. Sparčiai išpopuliarėjus šiam transporto būdui, išaugo ir eismo įvykių, kuriuose jie dalyvavo, skaičius. Statistika rodo, kad apie 40 % visų šių eismo įvykių įvyko būtent sankryžose. Dėl šios priežasties, siekiant apsaugoti mikromobilumo eismo dalyvius, yra svarbu tikslingai ir pagrįstai plėtoti bei tobulinti esamą infrastruktūrą, ypač problemines sankryžas. Tačiau šiuo metu nėra tikslios metodikos, kuri leistų greitai identifikuoti problemines sankryžas mikromobilumo vartotojų saugos požiūriu. Šiame straipsnyje pristatoma metodika, kaip, remiantis viešai prieinama eismo įvykių statistika Lietuvos teritorijoje ir pasitelkus erdvinės analizės įrankį QGIS, galima nustatyti problemines sankryžas. Taip pat pateikiamas praktinis metodikos taikymo pavyzdys pasirinktoje Vilniaus miesto teritorijoje – identifikuojamos 8 probleminės sankryžos, o vienai iš jų siūlomas konkretus sprendimas, atsižvelgiant į eismo įvykių pobūdį ir charakteristikas.en_US
dc.format.extent7 p.en_US
dc.format.mediumTekstas / Texten_US
dc.language.isoenen_US
dc.relation.urihttps://etalpykla.vilniustech.lt/handle/123456789/154329en_US
dc.rightsAttribution 4.0 International*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectmicro-mobilityen_US
dc.subjecttraffic safetyen_US
dc.subjecttraffic accidentsen_US
dc.subjectproblematic intersectionsen_US
dc.subjectspatial analysisen_US
dc.subjecterdvinė analizėen_US
dc.subjecteismo įvykiaien_US
dc.subjectmikromobilumasen_US
dc.subjectprobleminės sankryžosen_US
dc.subjectsaugumasen_US
dc.titleA methodology for identifying and analysing problematic intersections from the perspective of micro-mobility safety in Lithuaniaen_US
dc.title.alternativeProbleminių sankryžų identifikavimo ir analizavimo metodologija Lietuvoje mirkomobilumo saugos požiūriuen_US
dc.typeKonferencijos publikacija / Conference paperen_US
dcterms.accessRightsLaisvai prieinamas / Openly availableen_US
dcterms.accrualMethodRankinis pateikimas / Manual submissionen_US
dcterms.alternativeKelių ir miestų inžinerija / Road and Urban Engineeringen_US
dcterms.dateAccepted2025-03-17
dcterms.issued2025-09-03
dcterms.licenseCC BYen_US
dcterms.references14en_US
dc.description.versionTaip / Yesen_US
dc.contributor.institutionVilniaus Gedimino technikos universitetasen_US
dc.contributor.institutionVilnius Gediminas Technical Universityen_US
dc.contributor.facultyAplinkos inžinerijos fakultetas / Faculty of Environmental Engineeringen_US
dc.contributor.departmentKelių katedra / Department of Roadsen_US
dcterms.sourcetitleDarni aplinka: 28-osios jaunųjų mokslininkų konferencijos „Mokslas – Lietuvos ateitis“ teminė konferencija / SustainableEnvironment: 28th Conference for Junior Researchers "Science - Future of Lithuania"en_US
dc.identifier.eisbn9786094763908en_US
dc.identifier.eissn2029-7149en_US
dc.publisher.nameVilniaus Gedimino technikos universitetasen_US
dc.publisher.nameVilnius Gediminas Technical Universityen_US
dc.publisher.countryLithuaniaen_US
dc.publisher.countryLietuvaen_US
dc.publisher.cityVilniusen_US
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.3846/da.2025.021en_US


Šio įrašo failai

Thumbnail
Thumbnail

Šis įrašas yra šioje (-se) kolekcijoje (-ose)

Rodyti trumpą aprašą

Kūrybinių bendrijų licencija / Creative Commons licence
Išskyrus atvejus, kai nurodyta kitaip, šio įrašo licencija apibrėžiama taipKūrybinių bendrijų licencija / Creative Commons licence