Integruotos rinkodaros komunikacijos poveikio vartotojų elgsenai vertinimo modelis
Abstract
Straipsnyje analizuojama, kaip įvertinti skirtingų integruotos rinkodaros komunikacijos priemonių poveikį vartotojų elgsenai. Tai yra svarbu norint išsiaiškinti, kurios priemonės yra efektyviausios. Straipsnio tikslas – sukur ti teorinį vartotojų elgsenos modelį, remiantis integruotos rinkodaros komunikacijos poveikiu vartotojams. Atlikta mokslinės literatūros analizė atskleidė integruotos rinkodaros komunikacijos sampratą ir ją sudarančias pagrindines priemones. Kiekviena priemonė išnagrinėta atskirai, apibrėžiant jos esmę, funkcijas, privalumus bei trūkumus. Straips nyje išanalizuota vartotojų elgsenos samprata, remiantis atliktais moksliniais tyrimais ir mokslinės literatūros analize, išskirti pagrindiniai veiksniai, darantys įtaką vartotojams bei jų pasirinkimams ir išanalizuotas vartotojų prekių pirki mo procesas. Išnagrinėjus įvairius jau atliktus tyrimus, analizuojančius integruotos rinkodaros komunikacijos poveikį vartotojo elgsenai, pastebėta, kad trūksta tyrimų, apimančių ne tik atskiras rinkodaros priemones, bet visą jų visumą. Atsižvelgiant į šį trūkumą, sudarytas teorinis vartotojų elgsenos vertinimo modelis, grindžiamas integruotos rinko daros komunikacijos poveikiu vartotojų elgsenai. Sukurtas modelis padės tolesniems tyrimams, siekiant ištirti, kokie veiksniai bei kurios integruotos rinkodaros komunikacijos priemonės daro poveikį vartotojų elgsenai, ir nustatyti, kuri priemonė turi daugiausiai įtakos. The article analyses how to assess the impact of different
integrated marketing communication tools on consumer
behaviour. This is important in order to find out which
tools are most effective. The aim of the paper is to develop a
theoretical model of consumer behaviour based on the impact
of integrated marketing communication on consumers. The
analysis of the scientific literature has revealed the concept
of integrated marketing communication and the main tools
that make it up. Each tool is analysed separately, defining its
essence, functions, advantages and disadvantages. The article
analyses the concept of consumer behaviour based on research
and literature analysis, identifies the main factors influencing
consumers and their choices, also analyses the process
of consumer purchasing. An examination of the various
studies already completed analysing the impact of integrated
marketing communications on consumer behaviour reveals a
lack of research covering not only individual marketing tools,
but the whole range of marketing tools. In view of this deficiency,
a theoretical model for assessing consumer behaviour
has been developed, based on the impact of integrated marketing
communications on consumer behaviour. The model
will support further research to investigate which factors and
which integrated marketing communication tools have an impact
on consumer behaviour and to identify which tool is the
most important.
Issue date (year)
2023Author
Jasiukonytė, KlaudijaThe following license files are associated with this item: