Organizacinių pokyčių valdymo sėkmės veiksnių svarbos vertinimas
View/ Open
Date
2023Author
Petrauskaitė-Jocienė, Vaida
Korsakienė, Renata
Metadata
Show full item recordAbstract
Organizacijos ir darbuotojai nuolat susiduria ir turi prisitaikyti prie aplinkos, darbo sąlygų, technologinių pokyčių, dėl to organizacinių pokyčių valdymas tampa aktualia tema. Organizaciniai pokyčiai apima sudėtingus, dau gybę skirtingų organizacijos lygių siekiančius procesus, todėl ne visuomet būna sėkmingi. Siekiant sėkmingo organiza cinių pokyčių įgyvendinimo verta atsižvelgti į teorinius ir praktinius organizacinių pokyčių valdymo modelių siūlomus veiksnius, taip pat į darbuotojų įsipareigojimo keistis reiškinį, kuris yra ypač svarbus sėkmingam organizacinio pokyčio įgyvendinimui. Šiame straipsnyje nagrinėjamos organizacinių pokyčių ir darbuotojų įsipareigojimo keistis sampratos. Apžvelgiami organizacinių pokyčių valdymo modeliai ir išskiriami organizacinių pokyčių valdymo sėkmės veiksniai. Atliekama ekspertų – darbuotojų ir vadovų – anketinė apklausa, siekiant išgryninti svarbiausius organizacinių pokyčių valdymo sėkmės veiksnius darbuotojų įsipareigojimui keistis ir organizacinio pokyčio sėkmei. Tyrimo rezultatai rodo, kad tiek darbuotojai, tiek vadovai kaip svarbiausius vertina šiuos organizacinių pokyčių valdymo sėkmės veiksnius: pa sidalintas pokyčio tikslas ir vizija, efektyvi pokyčio lyderystė, komunikacija ir gerosios praktikos, darbuotojų poreikiai ir vertybės. Daugelis organizacinių pokyčių valdymo tyrimų paprastai tiria pokyčio įgyvendinimo etapus ir atskirai darbuotojų įsipareigojimą keistis, kartu šiame straipsnyje vertinami sėkmės veiksniai ir iš dviejų ekspertų grupių pers pektyvos – darbuotojų ir vadovų. Gauti tyrimo rezultatai sudaro galimybę giliau nagrinėti išskirtus svarbiausius sėkmės veiksnius organizacinių pokyčių valdymo srityje. Organizacijos įgyvendindamos pokyčius praktiškai gali atkreipti dė mesį į svarbiausius sėkmės veiksnius, siekdamos dar efektyvesnio pokyčių įgyvendinimo. Organizations and employees constantly face and
have to adapt to environmental, working conditions, technological
changes, which makes the management of organizational
changes a relevant topic. Organizational changes involve
complex processes reaching different levels of organizations
and therefore are not always successful. In order to successfully
implement organizational changes, it is worth considering
the factors proposed by organizational change management
models. Also, the concept of employees’ commitment to
change, which is particularly important for the successful implementation
of organizational changes. This article examines
the concepts of organizational changes and employees` commitment
to change. Organizational change management models
are reviewed and success factors of organizational change
management are distinguished. A questionnaire survey of
experts – employees and managers – is conducted in order
to refine the most important success factors of organizational
change management. The results of the study show that both
employees and managers value the following success factors
of organizational change management as the most important:
shared change goal and vision, effective change leadership,
communication and good practices, employee needs and values.
The obtained results of the study make it possible to examine
more deeply the singled out most important success factors
in the field of organizational change management.
Issue date (year)
2023Author
Petrauskaitė-Jocienė, VaidaThe following license files are associated with this item: