Business model development in data-driven start-ups
Abstract
Within the last decade, the business environment has drastically changed due to a series of techno logical innovations, that inspire the current generation of entrepreneurs to empower digitalization in the pursuit of disruptive innovation. Today, technological advancements in the form of IoT, Big Data and AI are essential drivers for a new realm of business models (BM), the so called data driven business model (DDBM). Startup characteristics like pristine business models and flexibility essentially make startup firms a promising basis for investigating DDBMs. This paper proposes an approach to assess startup Business models in terms of data exploitation and contributes to the discussion on the theoretical and practical benefits of DDBM by outlining key factors that enhance the development of BM through data related activities. Per pastarąjį dešimtmetį verslo aplinka drastiškai
pasikeitė dėl daugybės technologinių naujovių, kurios įkvėpė
naująją verslininkų kartą įdarbinti skaitmenizaciją ir taip
siekti perversmą darančių inovacijų. Naujausios technologijos,
tokios kaip daiktų internetas (angl. IoT), didieji duomenys
(angl. Big Data) ir dirbtinis intelektas(angl. AI), yra pagrindinės
naujų verslo modelių, vadinamųjų duomenimis pagrįstais
verslo modeliais (angl. DDBM), varomosios jėgos. Startuoliams
būdingos charakteristikos, tokios kaip lankstumas ir
greitis, iš esmės daro startuolių įmones perspektyviu pagrindu
tiriant šiuos verslo modelius. Šiame darbe siūlomas konceptualus
modelis, padedantis įvertinti startuolių verslo modelius
duomenų panaudojimo požiūriu, prisideda prie diskusijos
apie teorinę ir praktinę duomenimis pagrįstų verslo modelių
naudą, nurodant pagrindinius veiksnius, skatinančius verslo
modelio plėtrą per su skaitmeniniais duomenimis ir jų panaudojimu
susijusią veiklą.
Issue date (year)
2023Author
Mikiška, KiprasThe following license files are associated with this item: