• Lietuvių
    • English
  • Lietuvių 
    • Lietuvių
    • English
  • Prisijungti
Peržiūrėti įrašą 
  •   DSpace pagrindinis
  • Universiteto produkcija / University's production
  • Universiteto leidyba / University's Publishing
  • Konferencijų medžiaga / Conference Materials
  • Tarptautinės konferencijos / International Conferences
  • International Conference "Electrical, Electronic and Information Sciences“ (eStream)
  • 2023 International Conference "Electrical, Electronic and Information Sciences“ (eStream) 
  • Peržiūrėti įrašą
  •   DSpace pagrindinis
  • Universiteto produkcija / University's production
  • Universiteto leidyba / University's Publishing
  • Konferencijų medžiaga / Conference Materials
  • Tarptautinės konferencijos / International Conferences
  • International Conference "Electrical, Electronic and Information Sciences“ (eStream)
  • 2023 International Conference "Electrical, Electronic and Information Sciences“ (eStream) 
  • Peržiūrėti įrašą
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Opportunities for Automated E-learning Path Generation in Adaptive E-learning Systems

Thumbnail
Data
2023
Autorius
Ovtšarenko, Olga
Metaduomenys
Rodyti detalų aprašą
Santrauka
The need to automate learning paths is caused by an ever-growing need to personalise the learning process. Each student is an individual and has their learning preferences. In addition, it is required to consider changes in the knowledge and skills of the student during training. The article analyses the known methods of adaptation of e-learning and the learning path generation and presents the idea of developing an electronic course structure using a competency tree to ensure the adaptability of parts of electronic educational material in the student's independent work. Mapping the course taking into account and analysing the relationship between topics and test questions to assess student knowledge, reveals the potential for automating feedback, considering student performance. Adaptive solutions are needed to determine the sequence of choosing educational topics, exercises and test questions, taking into account their complexity and the degree of connection between different concepts in the course and depending on the change in the student's knowledge, which ensures effective and successful individual learning.
Paskelbimo data (metai)
2023
Autorius
Ovtšarenko, Olga
URI
https://etalpykla.vilniustech.lt/handle/123456789/159603
Kolekcijos
  • 2023 International Conference "Electrical, Electronic and Information Sciences“ (eStream)  [8]

 

 

Naršyti

Visame DSpaceRinkiniai ir kolekcijosPagal išleidimo datąAutoriaiAntraštėsTemos / Reikšminiai žodžiai InstitucijaFakultetasKatedra / institutasTipasŠaltinisLeidėjasTipas (PDB/ETD)Mokslo sritisStudijų kryptisVILNIUS TECH mokslinių tyrimų prioritetinės kryptys ir tematikosLietuvos sumanios specializacijosŠi kolekcijaPagal išleidimo datąAutoriaiAntraštėsTemos / Reikšminiai žodžiai InstitucijaFakultetasKatedra / institutasTipasŠaltinisLeidėjasTipas (PDB/ETD)Mokslo sritisStudijų kryptisVILNIUS TECH mokslinių tyrimų prioritetinės kryptys ir tematikosLietuvos sumanios specializacijos

Asmeninė paskyra

PrisijungtiRegistruotis