• Lietuvių
    • English
  • Lietuvių 
    • Lietuvių
    • English
  • Prisijungti
Peržiūrėti įrašą 
  •   DSpace pagrindinis
  • Universiteto produkcija / University's production
  • Universiteto leidyba / University's Publishing
  • Konferencijų medžiaga / Conference Materials
  • Tarptautinės konferencijos / International Conferences
  • International Scientific Conference “Business and Management"
  • 8th International Scientific Conference “Business and Management 2014”
  • Peržiūrėti įrašą
  •   DSpace pagrindinis
  • Universiteto produkcija / University's production
  • Universiteto leidyba / University's Publishing
  • Konferencijų medžiaga / Conference Materials
  • Tarptautinės konferencijos / International Conferences
  • International Scientific Conference “Business and Management"
  • 8th International Scientific Conference “Business and Management 2014”
  • Peržiūrėti įrašą
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Business restructuring as a tool of financial strategy of a company

Thumbnail
Peržiūrėti/Atidaryti
05_8th_BM_2014-014.pdf (438.5Kb)
Data
2014
Autorius
Mavlutova, Inese
Sarnovics, Andris
Olevsky, Gregory
Metaduomenys
Rodyti detalų aprašą
Santrauka
The authors examined conceptual basics of the company's financial strategy, studied its development possibilities under inconsistent economic conditions, and developed methodological ground of organizing and enacting restructuring by using of a particular example. The actual restructuring target gains an additional effect (effect of synergy). The company's market value indicator concept can be used as the best quantitative indicator to evaluate the effect of synergy. The goal of research is to justify the attractiveness of business restructuring used to increase a company's market value and develop restructuring program. Upon examination of the implementation of a financial strategy mechanism in companies experiencing financial difficulties, the evaluating mechanism of the company restructuring effect was found to have been improved from the aspect of a company‘s financial performance and indicators of market value.
Paskelbimo data (metai)
2014
Autorius
Mavlutova, Inese
URI
https://etalpykla.vilniustech.lt/handle/123456789/154370
Kolekcijos
  • 8th International Scientific Conference “Business and Management 2014” [110]

 

 

Naršyti

Visame DSpaceRinkiniai ir kolekcijosPagal išleidimo datąAutoriaiAntraštėsTemos / Reikšminiai žodžiai InstitucijaFakultetasKatedra / institutasTipasŠaltinisLeidėjasTipas (PDB/ETD)Mokslo sritisStudijų kryptisVILNIUS TECH mokslinių tyrimų prioritetinės kryptys ir tematikosLietuvos sumanios specializacijosŠi kolekcijaPagal išleidimo datąAutoriaiAntraštėsTemos / Reikšminiai žodžiai InstitucijaFakultetasKatedra / institutasTipasŠaltinisLeidėjasTipas (PDB/ETD)Mokslo sritisStudijų kryptisVILNIUS TECH mokslinių tyrimų prioritetinės kryptys ir tematikosLietuvos sumanios specializacijos

Asmeninė paskyra

PrisijungtiRegistruotis