• Lietuvių
    • English
  • Lietuvių 
    • Lietuvių
    • English
  • Prisijungti
Peržiūrėti įrašą 
  •   DSpace pagrindinis
  • Universiteto produkcija / University's production
  • Universiteto leidyba / University's Publishing
  • Konferencijų medžiaga / Conference Materials
  • Tarptautinės konferencijos / International Conferences
  • International Scientific Conference “Business and Management"
  • 8th International Scientific Conference “Business and Management 2014”
  • Peržiūrėti įrašą
  •   DSpace pagrindinis
  • Universiteto produkcija / University's production
  • Universiteto leidyba / University's Publishing
  • Konferencijų medžiaga / Conference Materials
  • Tarptautinės konferencijos / International Conferences
  • International Scientific Conference “Business and Management"
  • 8th International Scientific Conference “Business and Management 2014”
  • Peržiūrėti įrašą
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Rhetorical argumentation and persuasion in business negotiations

Thumbnail
Peržiūrėti/Atidaryti
09_8th_BM_2014-018.pdf (155.3Kb)
Data
2014
Autorius
Peleckis, Kęstutis
Peleckienė, Valentina
Peleckis, Kęstutis
Metaduomenys
Rodyti detalų aprašą
Santrauka
argued that a persuasive speech is very important competence of negotiator, as nothing can change negotiator’s speech. Only directly negotiating, providing evidences, arguments, counterarguments, and controversy the negotiators can move quickly to the overall objective of the agreement. Even with a well-developed modern means of communication, the Internet, electronic negotiation support systems, negotiators are able to move to direct negotiations. In bargaining process negotiator demonstrates himself, his appearance, mind, manners, emotions, ethics, etiquette knowledge, characteristics of voice, gestures, movements, facial expressions, reactions and their other communication options. The usage of rhetorical tools in bargaining process, the success of staying in contact with another side of the negotiations is an important factor of effective negotiations. If classical rhetoric focused attention on how to convince another part, in modern rhetoric, the emphasis is put on dialogue, interaction between speakers, and harmonization of relations.
Paskelbimo data (metai)
2014
Autorius
Peleckis, Kęstutis
URI
https://etalpykla.vilniustech.lt/handle/123456789/154374
Kolekcijos
  • 8th International Scientific Conference “Business and Management 2014” [110]

 

 

Naršyti

Visame DSpaceRinkiniai ir kolekcijosPagal išleidimo datąAutoriaiAntraštėsTemos / Reikšminiai žodžiai InstitucijaFakultetasKatedra / institutasTipasŠaltinisLeidėjasTipas (PDB/ETD)Mokslo sritisStudijų kryptisVILNIUS TECH mokslinių tyrimų prioritetinės kryptys ir tematikosLietuvos sumanios specializacijosŠi kolekcijaPagal išleidimo datąAutoriaiAntraštėsTemos / Reikšminiai žodžiai InstitucijaFakultetasKatedra / institutasTipasŠaltinisLeidėjasTipas (PDB/ETD)Mokslo sritisStudijų kryptisVILNIUS TECH mokslinių tyrimų prioritetinės kryptys ir tematikosLietuvos sumanios specializacijos

Asmeninė paskyra

PrisijungtiRegistruotis