• Lietuvių
    • English
  • Lietuvių 
    • Lietuvių
    • English
  • Prisijungti
Peržiūrėti įrašą 
  •   DSpace pagrindinis
  • Universiteto produkcija / University's production
  • Universiteto leidyba / University's Publishing
  • Konferencijų medžiaga / Conference Materials
  • Tarptautinės konferencijos / International Conferences
  • International Scientific Conference “Business and Management"
  • 8th International Scientific Conference “Business and Management 2014”
  • Peržiūrėti įrašą
  •   DSpace pagrindinis
  • Universiteto produkcija / University's production
  • Universiteto leidyba / University's Publishing
  • Konferencijų medžiaga / Conference Materials
  • Tarptautinės konferencijos / International Conferences
  • International Scientific Conference “Business and Management"
  • 8th International Scientific Conference “Business and Management 2014”
  • Peržiūrėti įrašą
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

On e-recruitment and four ways of using its methods

Thumbnail
Peržiūrėti/Atidaryti
074_8th_BM_2014-084.pdf (180.6Kb)
Data
2014
Autorius
Woźniak, Jacek
Metaduomenys
Rodyti detalų aprašą
Santrauka
E-recruitment is the fastest growing group of methods of recruitment. Its application encounters less and less obstacles even in countries that are not a leaders in new technologies, as will be shown on data from Poland. The aim of the article is to present a typology of 4 levels of e-recruitment methods and assesses the application of e-recruitment methods in Poland and the USA. The proposed classification allows to show that although access to the Internet is similar in Poland to the US, higher level e-recruitment is decidedly less widespread in Poland. The text also shows that a positive image of a company is a necessary condition for e-recruitment to be successful. It states that employer branding research has to be connected with total rewards theory from the HRM domain (Armstrong 2010), rather then being based on analogical thinking and brand equity theory, or two theories explaining the impact of a potential employer's image-creating activities – signal and cultural value fit.
Paskelbimo data (metai)
2014
Autorius
Woźniak, Jacek
URI
https://etalpykla.vilniustech.lt/handle/123456789/154581
Kolekcijos
  • 8th International Scientific Conference “Business and Management 2014” [110]

 

 

Naršyti

Visame DSpaceRinkiniai ir kolekcijosPagal išleidimo datąAutoriaiAntraštėsTemos / Reikšminiai žodžiai InstitucijaFakultetasKatedra / institutasTipasŠaltinisLeidėjasTipas (PDB/ETD)Mokslo sritisStudijų kryptisVILNIUS TECH mokslinių tyrimų prioritetinės kryptys ir tematikosLietuvos sumanios specializacijosŠi kolekcijaPagal išleidimo datąAutoriaiAntraštėsTemos / Reikšminiai žodžiai InstitucijaFakultetasKatedra / institutasTipasŠaltinisLeidėjasTipas (PDB/ETD)Mokslo sritisStudijų kryptisVILNIUS TECH mokslinių tyrimų prioritetinės kryptys ir tematikosLietuvos sumanios specializacijos

Asmeninė paskyra

PrisijungtiRegistruotis