Konkurencinės žvalgybos panaudojimo problemos, siekiant įgyti konkurencinį pranašumą
Abstract
Konkurencinės ţvalgybos panaudojimas versle suteikia pranašumą konkurentų atţvilgiu, tačiau specialistai dirbantys šioje srityje teigia, kad susiduria ir su daugeliu problemų. Įmonės dalyvaudamos nuolatinėje konkurencinėje kovoje, turi nuolat taikytis prie pastoviai besikeičiančių verslo sąlygų, todėl naujų idėjų generavimas bei nuolatinė naujų verslo priemonių kurios padėtų įgyti konkurencinį pranašumą paieška, skatina verslą naudoti vis efektyvesnes priemones. Viena iš jų yra konkurencinė ţvalgyba. Minėtos organizacijos, daţnai jaučia analitinių duomenų bei vadybininkų įţvalgos stygių. Diegiant tokius verslo procesus, kurie geriausiai patenkintų pasikeitusį poreikį rinkoje. Būtina sąlyga, glaudus bendradarbiavimas ir aktyvus palaikymas iš aukščiausių verslo organizacijos vadovybės lygmenų. Norint pasiekti teigiamų rezultatų, kaip privaloma sąlyga turėtų būti iš esmės pasikeitęs vadovybės poţiūris į verslo organizacijos struktūrą bei informacinę duomenų bazę. Tik aktyvus aukščiausių verslo organizacijos vadovų dalyvavimas konkurencinės analizės procese, taps pagrindine sąlyga, norint teisingai suprasti konkurencinės ţvalgybos galimybes. Tai padės teisingai įvertinti tiek investicijų, tiek kitas rizikas. Persitvarkiusi verslo organizacija turėtų įgyti konkurencinį pranašumą, dinamiškai besivystančioje rinkos ekonomikoje. Pastebėtina, kad konkurencinė ţvalgyba plačiau buvo naudojama JAV, tačiau ţlugus Sovietų Sąjungai, šis procesas labai suaktyvėjo ir Europoje. Europoje, konkurencinės ţvalgybos pradininkėmis galėtų būti laikomos Rytų Europos valstybės. Būtina pastebėti, kad verslas, kuris konkurencinėje kovoje naudojasi konkurencinės ţvalgybos metodikomis susiduria su tiek ekonominėmis, tiek teisinėmis problemomis. Use of competitive intelligence in business not only provides a competitive advantage, but professionals working in this field face a number of problems. Business, involved in constant competition, must constantly adapt to the changing business conditions and therefore the generation of new ideas and constant search for new business tools in order to gain a competitive advantage encourages businesses to use more efficient tools, and one of them is a competitive intelligence. Mentioned organizations often feel a lack of analytical data and the lack of managers' intuition. The implementation of business processes, which meet the changed situation in the market best, requires close cooperation and active support from top management levels in business organizations. In order to achieve positive results a substantial change in management approach to organizational structure and business information database is necessary. Only with the active support from top management levels in business organizations competitive analysis and external information will become a key prerequisite for a correct understanding of the competitive intelligence capabilities, and a fair assessment of both the investment and other risks. A restructured business organization would gain a competitive advantage in dynamically developing market economy. Although competitive intelligence was wider used in the U.S., this has increased considerably in Europe, particularly in Eastern European countries, after the collapse of the Soviet Union. It is necessary to note that often a business organization which uses methodologies of competitive intelligence faces various problems, both economic and legal.