• Lietuvių
    • English
  • English 
    • Lietuvių
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Universiteto produkcija / University's production
  • Universiteto leidyba / University's Publishing
  • Konferencijų medžiaga / Conference Materials
  • Tarptautinės konferencijos / International Conferences
  • International Scientific Conference "Contemporary Issues in Business, Management and Economics Engineering"
  • Contemporary Issues in Business, Management and Education ‘2011
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Universiteto produkcija / University's production
  • Universiteto leidyba / University's Publishing
  • Konferencijų medžiaga / Conference Materials
  • Tarptautinės konferencijos / International Conferences
  • International Scientific Conference "Contemporary Issues in Business, Management and Economics Engineering"
  • Contemporary Issues in Business, Management and Education ‘2011
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Mokslinių tyrimų komercializavimo metodai

Thumbnail
View/Open
cibme.2011.23.pdf (252.8Kb)
Date
2011
Author
Zemlickienė, Vaida
Metadata
Show full item record
Abstract
Moksliniai tyrimai skatina naujų technologijų ir inovacijų atsiradimą, prisideda prie aukštos pridėtinės vertės kūrimo, daro įtaką šalies ekonominiam augimui. Mokslinių tyrimų komercializavimo pagalba, idėjos tampa produktais, kurie suranda naujus problemų sprendimo būdus, sunaikina egzistuojančias, transformuoja senas ar sukuria naujas rinkas. Šiame darbe išnagrinėta mokslinių tyrimų komercializavimo samprata bei procesas, išskiriant reikšmingiausius šio proceso etapus, palygintos įvairių autorių nuomonės, mokslinių tyrimų komercializavimo metodų atţvilgiu, kurie mokslinėje bei praktinėje literatūroje suprantami ir įvardinami skirtingai. Taip pat šiame straipsnyje išanalizuotos pasaulinės mokslinių tyrimų komercializavimo metodų tendencijos bei mokslinių tyrimų komercializavimo situacija Lietuvoje.
 
Research promotes the emergence of new technologies and innovation, contributes to the high added value development, influences the economic growth of the country. Commercialization of research assists ideas to become products, which discovers new ways of solving problems, destroys existent, transforms old or creates new markets. This paper discuss the concept of commercialization of research and the process, highlighting the most significant stages in the process, compares authors views by consideration of methods of commercialization of research, analyzes global trends in commercialization of research and the situation in Lithuania.
 
Issue date (year)
2011
Author
Zemlickienė, Vaida
URI
https://etalpykla.vilniustech.lt/handle/123456789/155037
Collections
  • Contemporary Issues in Business, Management and Education ‘2011 [25]

 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects / KeywordsInstitutionFacultyDepartment / InstituteTypeSourcePublisherType (PDB/ETD)Research fieldStudy directionVILNIUS TECH research priorities and topicsLithuanian intelligent specializationThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects / KeywordsInstitutionFacultyDepartment / InstituteTypeSourcePublisherType (PDB/ETD)Research fieldStudy directionVILNIUS TECH research priorities and topicsLithuanian intelligent specialization

My Account

LoginRegister