Mokslinių tyrimų komercializavimo metodai
Abstract
Moksliniai tyrimai skatina naujų technologijų ir inovacijų atsiradimą, prisideda prie aukštos pridėtinės vertės kūrimo, daro įtaką šalies ekonominiam augimui. Mokslinių tyrimų komercializavimo pagalba, idėjos tampa produktais, kurie suranda naujus problemų sprendimo būdus, sunaikina egzistuojančias, transformuoja senas ar sukuria naujas rinkas. Šiame darbe išnagrinėta mokslinių tyrimų komercializavimo samprata bei procesas, išskiriant reikšmingiausius šio proceso etapus, palygintos įvairių autorių nuomonės, mokslinių tyrimų komercializavimo metodų atţvilgiu, kurie mokslinėje bei praktinėje literatūroje suprantami ir įvardinami skirtingai. Taip pat šiame straipsnyje išanalizuotos pasaulinės mokslinių tyrimų komercializavimo metodų tendencijos bei mokslinių tyrimų komercializavimo situacija Lietuvoje. Research promotes the emergence of new technologies and innovation, contributes to the high added value development, influences the economic growth of the country. Commercialization of research assists ideas to become products, which discovers new ways of solving problems, destroys existent, transforms old or creates new markets. This paper discuss the concept of commercialization of research and the process, highlighting the most significant stages in the process, compares authors views by consideration of methods of commercialization of research, analyzes global trends in commercialization of research and the situation in Lithuania.