Darbo apmokėjimui įtaką darančių vidinių ir išorinių veiksnių vertinimas
Abstract
Darbo apmokėjimo, kaip vienos iš žmogiškųjų išteklių valdymo sudėtinės dalies, organizavimas yra sudėtingas, dinamiškas, daugiaelementis procesas. Nuo daugybės tiek vidinių organizacijos ir darbuotojo, tiek išorinės aplinkos sparčiai kintančių veiksnių, jų grupių, darančių įtaką darbo apmokėjimo procesui organizacijoje, priklauso organizacijoje dirbančių darbuotojų gerovė, našumo lygis, kaita ir lojalumas, taip pat motyvacija siekiant asmeninių poreikių patenkinimo ir prisidedant prie organizacijos tikslų įgyvendinimo. Straipsnyje, išanalizavus darbo apmokėjimui organizacijoje įtaką darančių išorinių ir vidinių veiksnių, jų grupių teorinius aspektus, remiantis anketinės apklausos ir lyginamosios analizės metodais praktiškai nagrinėjamas darbuotojų požiūris, vertinant juos motyvuojančius veiksnius, kurie yra darbo apmokėjimui įtaką darantys veiksniai. Organization of payroll, as one of constituent parts of human resource management, within the organizations is a complex, dynamic, and multi-element process. Welfare, turnover, and loyalty of employees, working within the organization, as well as their motivation with the view of meeting personal needs and contributing to implementation of the objectives of the entire organization depend on the number of swiftly changing factors both internally and externally. Following the analysis of theoretical aspects of external and internal factors as well as groups thereof, affecting the payroll within the organization, the view point of employees is practically researched with reference to the methods of questionnaire and comparative analysis in consideration of payroll means as motivating factors.