Socialinio kapitalo matavimo problematika
Abstract
Socialinis kapitalas yra sudėtingas reiškinys, apimantis tokias dimensijas kaip socialiniai tinklai, pasitikėjimas ir socialinės normos. Siekiant įvertinti kiekvienos iš dimensijų daugiareikšmiškumą kyla sunkumų, kadangi iki šiol nėra vieno, universalaus socialinio kapitalo sąvokos apibrėţimo ir unikalaus, pagrindinio matavimo metodo, kuris galėtų būti naudojamas empiriniuose tyrimuose. Darbe pateikiamas įvadas į socialinio kapitalo sąvoką, apţvelgiamos svarbesnės kiekybinės, kokybinės ir palyginamosios socialinio kapitalo studijos, identifikuojamos socialinio kapitalo matavimo problemos. Straipsnyje naudoti sisteminės literatūros analizės, palyginimo ir apibendrinimo metodai. In this article is aimed to examine the concept of social capital as an economic category and highlight problems of measurement of social capital. The methods of the article are the systematic analysis of literature, comparison and generalization. Author concludes that social capital is a complex phenomenon that includes the following three dimensions: social networks, trust and social norms. Difficulties arise evaluating each of the dimensions and as yet there is no single, universal definition of social capital, which could be used in empirical studies