• Lietuvių
    • English
  • English 
    • Lietuvių
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Universiteto produkcija / University's production
  • Universiteto leidyba / University's Publishing
  • Konferencijų medžiaga / Conference Materials
  • Jaunųjų mokslininkų konferencijos (JMK) / Conferences for Junior Researchers
  • Ekonomika ir vadyba / Economics and Management
  • 15-oji konferencija „Verslas XXI amžiuje“ (2012) / 15th Conference "Business in XXI Century" (2012)
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Universiteto produkcija / University's production
  • Universiteto leidyba / University's Publishing
  • Konferencijų medžiaga / Conference Materials
  • Jaunųjų mokslininkų konferencijos (JMK) / Conferences for Junior Researchers
  • Ekonomika ir vadyba / Economics and Management
  • 15-oji konferencija „Verslas XXI amžiuje“ (2012) / 15th Conference "Business in XXI Century" (2012)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Socialinio kapitalo matavimo problematika

Thumbnail
View/Open
VerslasXXIa.2012.02.pdf (232.4Kb)
Date
2012
Author
Bytautė, Sigita
Metadata
Show full item record
Abstract
Socialinis kapitalas yra sudėtingas reiškinys, apimantis tokias dimensijas kaip socialiniai tinklai, pasitikėjimas ir socialinės normos. Siekiant įvertinti kiekvienos iš dimensijų daugiareikšmiškumą kyla sunkumų, kadangi iki šiol nėra vieno, universalaus socialinio kapitalo sąvokos apibrėţimo ir unikalaus, pagrindinio matavimo metodo, kuris galėtų būti naudojamas empiriniuose tyrimuose. Darbe pateikiamas įvadas į socialinio kapitalo sąvoką, apţvelgiamos svarbesnės kiekybinės, kokybinės ir palyginamosios socialinio kapitalo studijos, identifikuojamos socialinio kapitalo matavimo problemos. Straipsnyje naudoti sisteminės literatūros analizės, palyginimo ir apibendrinimo metodai.
 
In this article is aimed to examine the concept of social capital as an economic category and highlight problems of measurement of social capital. The methods of the article are the systematic analysis of literature, comparison and generalization. Author concludes that social capital is a complex phenomenon that includes the following three dimensions: social networks, trust and social norms. Difficulties arise evaluating each of the dimensions and as yet there is no single, universal definition of social capital, which could be used in empirical studies
 
Issue date (year)
2012
Author
Bytautė, Sigita
URI
https://etalpykla.vilniustech.lt/handle/123456789/155680
Collections
  • 15-oji konferencija „Verslas XXI amžiuje“ (2012) / 15th Conference "Business in XXI Century" (2012) [35]

 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects / KeywordsInstitutionFacultyDepartment / InstituteTypeSourcePublisherType (PDB/ETD)Research fieldStudy directionVILNIUS TECH research priorities and topicsLithuanian intelligent specializationThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects / KeywordsInstitutionFacultyDepartment / InstituteTypeSourcePublisherType (PDB/ETD)Research fieldStudy directionVILNIUS TECH research priorities and topicsLithuanian intelligent specialization

My Account

LoginRegister