Ryšių su klientais valdymo sistemos naudotojų svarba projekto efektyvumui
Abstract
Ryšių su klientais valdymo sistemų projektuose vis daţniau atsiţvelgiama į ţmogiškųjų išteklių įtaką ir svarbą projekto eigai. Mokslinėje literatūroje ţmogiškasis veiksnys tiriamas kaip galima nesėkmingų ryšių su klientais valdymo sistemos projektų prieţastis. Taipogi, akcentuojama ţmogiškųjų išteklių motyvavimo svarba. Pagrindinis literatūroje išskiriamas ţmogiškasis veiksnys, įtakojantis projekto eigą – sistemos naudotojas. Šiame straipsnyje teoriniu poţiūriu analizuojamas sistemos naudotojo vieta ryšių su klientais sistemose bei jo įtaka projekto eigai. Nagrinėjama, kokie metodai padėtų uţtikrinti sėkmingą projekto eigą. Taipogi, analizuojami vidiniai ir išoriniai veiksniai, lemiantys nesėkmingą ţmogiškųjų išteklių ryšių su klientais valdymo sistemos projektuose dalyvavimą. Straipsnio išvadose numatomos pagrindinės sistemos naudotojo neigiamo įtakos prieţastys, galimos motyvavimo priemonės, labiausiai tinkančios ryšių su klientais sistemos naudotojams. More and more often human resources is referred to the impor-tance of CRM projects implementation. In the scientific literatu-re the human factor is studied as a reason for the failure of CRM projects. Also, the importance of human motivation is emphasi-zed. This article theoretically analyzes the human factor in CRM systems and its impact on the project implementation. It is considered, what methods are used to help ensure a successful project.
Conclusions of the article sets out the main factors affecting human causes, the possible motivation tools, best suited to the CRM project participants.