• Lietuvių
    • English
  • English 
    • Lietuvių
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Universiteto produkcija / University's production
  • Universiteto leidyba / University's Publishing
  • Konferencijų medžiaga / Conference Materials
  • Jaunųjų mokslininkų konferencijos (JMK) / Conferences for Junior Researchers
  • Ekonomika ir vadyba / Economics and Management
  • 16-oji konferencija „Verslas XXI amžiuje“ (2013) / 16th Conference "Business in XXI Century" (2013)
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Universiteto produkcija / University's production
  • Universiteto leidyba / University's Publishing
  • Konferencijų medžiaga / Conference Materials
  • Jaunųjų mokslininkų konferencijos (JMK) / Conferences for Junior Researchers
  • Ekonomika ir vadyba / Economics and Management
  • 16-oji konferencija „Verslas XXI amžiuje“ (2013) / 16th Conference "Business in XXI Century" (2013)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Opportunities of competitiveness of a latecomer university

Thumbnail
View/Open
verslas.0004.pdf (335.1Kb)
Date
2013
Author
Girdzijauskaitė, Eglė
Radzevičienė, Asta
Metadata
Show full item record
Abstract
Higher education institutions have been experiencing the pressure of a dynamic and strongly competitive environment for the last decade. Great challenges arise in particular for the universities that have entered education market later than matured rivals. Considering the lack of research on organisation behaviour applied to higher education institutions (HEIs) in a situation when an institution is establishing its profile in international higher education area. This paper analyses existing theory on latecomer firms, in order to find parallel solutions in international business which could be relevant and applicable in higher education context. The aim of this paper is to discuss a concept of a latecomer university and describe the ways of latecomers to compete in International market of education, nevertheless, the situation when HEI is establishing its profile internationally is not explored in research.
 
Aukštojo mokslo institucijos paskutiniuoju dešimtmečiu veikia itin dinamiškoje ir konkurencingoje aplinkoje. Didžiausi iššūkiai iškyla universitetams patekusiems į vietos ir tarptautinę švietimo rinką vėliau nei konkurentai. Situacija, kai aukštoji mokykla, įžengusi į rinką vėliau nei konkurentai, siekia pozicionuoti tarptautiniu mastu, - netirtas objektas mokslinių tyrimų srityje. Šiame straipsnyje analizuojama įmonių naujokių konkurencingumo teorija ir ieškoma paralelių sprendimų perkeliamų į aukštojo mokslo kontekstą. Darbo tikslas - išanalizuoti naujai įėjusio į rinką universiteto galimybes, rasti adekvačius elgsenos modelius, siekiant konkuruoti tarptautinėje rinkoje.
 
Issue date (year)
2013
Author
Girdzijauskaitė, Eglė
URI
https://etalpykla.vilniustech.lt/handle/123456789/155784
Collections
  • 16-oji konferencija „Verslas XXI amžiuje“ (2013) / 16th Conference "Business in XXI Century" (2013) [20]

 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects / KeywordsInstitutionFacultyDepartment / InstituteTypeSourcePublisherType (PDB/ETD)Research fieldStudy directionVILNIUS TECH research priorities and topicsLithuanian intelligent specializationThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects / KeywordsInstitutionFacultyDepartment / InstituteTypeSourcePublisherType (PDB/ETD)Research fieldStudy directionVILNIUS TECH research priorities and topicsLithuanian intelligent specialization

My Account

LoginRegister