• Lietuvių
    • English
  • English 
    • Lietuvių
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Universiteto produkcija / University's production
  • Universiteto leidyba / University's Publishing
  • Konferencijų medžiaga / Conference Materials
  • Jaunųjų mokslininkų konferencijos (JMK) / Conferences for Junior Researchers
  • Ekonomika ir vadyba / Economics and Management
  • 17-oji konferencija „Verslas XXI amžiuje“ (2014) / 17th Conference "Business in XXI Century" (2014)
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Universiteto produkcija / University's production
  • Universiteto leidyba / University's Publishing
  • Konferencijų medžiaga / Conference Materials
  • Jaunųjų mokslininkų konferencijos (JMK) / Conferences for Junior Researchers
  • Ekonomika ir vadyba / Economics and Management
  • 17-oji konferencija „Verslas XXI amžiuje“ (2014) / 17th Conference "Business in XXI Century" (2014)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Marketingo tobulinimas plėtojant Lietuvos aukštųjų mokyklų tarptautines nuotolines studijas

Thumbnail
View/Open
verslas.147.pdf (591.3Kb)
Date
2014
Author
Narkevičiūtė, Ugnė Marija
Jakubavičius, Artūras
Metadata
Show full item record
Abstract
Globalizaciniai procesai ir informacinių technologijų plėtra sukuria palankią terpę nuotolinių studijų internacionalizavimui ir užsienio studentų auditorijos pritraukimui, bei, tuo pačiu, sąlygoja tarptautinės konkurencijos didėjimą nuotolinių studijų srityje. Straipsnyje nagrinėjamas Lietuvos aukštųjų mokyklų pasirengimas tarptautinei konkurencijai nuotolinių studijų kontekste. Lyginamosios analizės metodu atliktas Lietuvos aukštųjų mokyklų vykdomų nuotolinių studijų tyrimas, skirtas įvertinti Lietuvos aukštojo mokslo institucijų pasirengimą pasiūlyti nuotolinių studijų programas anglų kalba. Pastebimas Lietuvos universitetinių nuotolinių studijų pasiūlos tarptautinėms rinkoms trūkumas, bei ribotas marketingo priemonių taikymas. Informacinių technologijų integralumo didėjimui švietimo sektoriuje atsiranda nuotolinių studijų plėtros galimybės panaudojant marketingo priemones. Tyrimų pagrindu pateikiami strateginiai marketingo sprendimai, įgalinantys efektyvinti Lietuvos aukštųjų mokyklų tarptautines nuotolines studijas.
 
Globalization processes and information technologies development create favourable environment for distance studies internationalization and attracting foreign students, at the same time, it is encouraging international competition increase in the field of distance studies. In this article, Lithuanian higher education institutions preparation for international competition in distance learning context is analysed. There was Lithuanian universities distance studies research conducted that was aimed to evaluate Lithuanian higher education institutions preparation to suggest distance studies programmes in English. There is noticeable shortage of Lithuanian universities distance studies supply for international markets as well as limited marketing tools application. Informational technologies integration increase in education sector, there are emerging distance studies expansion possibilities by using marketing tools. Based on conducted research, there are strategic marketing decisions recommended that enable to achieve Lithuanian higher education institutions distance studies effectiveness.
 
Issue date (year)
2014
Author
Narkevičiūtė, Ugnė Marija
URI
https://etalpykla.vilniustech.lt/handle/123456789/155908
Collections
  • 17-oji konferencija „Verslas XXI amžiuje“ (2014) / 17th Conference "Business in XXI Century" (2014) [24]

 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects / KeywordsInstitutionFacultyDepartment / InstituteTypeSourcePublisherType (PDB/ETD)Research fieldStudy directionVILNIUS TECH research priorities and topicsLithuanian intelligent specializationThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects / KeywordsInstitutionFacultyDepartment / InstituteTypeSourcePublisherType (PDB/ETD)Research fieldStudy directionVILNIUS TECH research priorities and topicsLithuanian intelligent specialization

My Account

LoginRegister