Marketingo tobulinimas plėtojant Lietuvos aukštųjų mokyklų tarptautines nuotolines studijas
View/ Open
Date
2014Author
Narkevičiūtė, Ugnė Marija
Jakubavičius, Artūras
Metadata
Show full item recordAbstract
Globalizaciniai procesai ir informacinių technologijų plėtra sukuria palankią terpę nuotolinių studijų internacionalizavimui ir užsienio studentų auditorijos pritraukimui, bei, tuo pačiu, sąlygoja tarptautinės konkurencijos didėjimą nuotolinių studijų srityje. Straipsnyje nagrinėjamas Lietuvos aukštųjų mokyklų pasirengimas tarptautinei konkurencijai nuotolinių studijų kontekste. Lyginamosios analizės metodu atliktas Lietuvos aukštųjų mokyklų vykdomų nuotolinių studijų tyrimas, skirtas įvertinti Lietuvos aukštojo mokslo institucijų pasirengimą pasiūlyti nuotolinių studijų programas anglų kalba. Pastebimas Lietuvos universitetinių nuotolinių studijų pasiūlos tarptautinėms rinkoms trūkumas, bei ribotas marketingo priemonių taikymas. Informacinių technologijų integralumo didėjimui švietimo sektoriuje atsiranda nuotolinių studijų plėtros galimybės panaudojant marketingo priemones. Tyrimų pagrindu pateikiami strateginiai marketingo sprendimai, įgalinantys efektyvinti Lietuvos aukštųjų mokyklų tarptautines nuotolines studijas. Globalization processes and information technologies development create favourable environment for distance studies internationalization and attracting foreign students, at the same time, it is encouraging international competition increase in the field of distance studies. In this article, Lithuanian higher education institutions preparation for international competition in distance learning context is analysed. There was Lithuanian universities distance studies research conducted that was aimed to evaluate Lithuanian higher education institutions preparation to suggest distance studies programmes in English. There is noticeable shortage of Lithuanian universities distance studies supply for international markets as well as limited marketing tools application. Informational technologies integration increase in education sector, there are emerging distance studies expansion possibilities by using marketing tools. Based on conducted research, there are strategic marketing decisions recommended that enable to achieve Lithuanian higher education institutions distance studies effectiveness.