Strateginių alternatyvų vertinimas UAB "Meranti" pavyzdžiu
Abstract
Šiandieninėje, dinamiškoje ir nuolat kintančioje aplinkoje ne tik iškyla nauji iššūkiai, bet ir atsiveria naujos galimybės. Iššūkių įveikimas ir naujų galimybių pastebėjimas yra vartai į sėkmingą verslą. Tačiau tam, kad žengti pro tuos vartus, reikia mokėti pasirinkti tinkamą veikimo kryptį - strategiją. Verslo įmonei kasdien reikia spręsti klausimus susijusius su konkurencija, vartotojais, darbuotojų kvalifikacija, tiekiamų medžiagų kokybe ir kaina, gamybos trukme ir t.t. Kokią strategiją pasirinkti, kuri strateginė alternatyva geriausia, kodėl geriausia? Organizacijos siekdamos efektyviai dirbti, kuria veiklos strategijas, kurios padeda valdyti situaciją rinkoje ar prisitaikyti prie rinkoje susidariusių sąlygų. Efektyvios strategijos leidžia įmonei susieti ir suderinti įvairius veiksmus į visumą ir taip sukurti daugiau pridėtinės vertės, kuri gali pasireikšti per rinkos dalies išlaikymą, geresnį vartotojų aptarnavimą, verslo stabilumą, pelną. Strategijos parengimas leidžia, kai kuriais atvejais priverčia, įmonių vadovybę geriau pažinti organizaciją ir ją supančią aplinką. Ruošiant strategiją vienas iš labai svarbių etapų yra tinkamiausios strateginės alternatyvos pasirinkimas ir pagrindimas.