Paslaugų verslo projekto efektyvumo vertinimas
Abstract
Projekto efektyvumo vertinimas yra atliekamas visose projekto vykdymo fazėse per kriterijų, nusakančių projekto naudą vartotojui, apibrėžimą. Siekiant įvertinti iškeltos verslo idėjos plėtros perspektyvumą, patrauklumą ir efektyvumą, būtina detaliai išanalizuoti pasirinkto verslo sferas pagal nustatytus verslo projektavimo etapus. Projektas sudaromas unikaliam produktui ar paslaugai sukurti, kuriais siekiama tam tikrų užsibrėžtų tikslų. Labai svarbu žinoti ne tik tai, koks yra siekiamas tikslas, bet ir kaip prisitaikyti prie kintančių aplinkos sąlygų, kaip rasti galimus finansavimo šaltinius ir kaip organizuoti veiklas bei procesus, kad būtų pasiekti laukiami rezultatai. Tyrimo objektas – paslaugų verslo projekto vertinimo galimybė. Šio straipsnio tikslas – įvertinti nagrinėjamos paslaugas teikiančios įmonės veiklos efektyvumą, sudarant sąlygas plėsti verslą suformavus siekiamus rezultatus užtikrinantį projektą. Sprendžiami su tuo susiję uždaviniai: nagrinėjami teoriniai paslaugų ir verslo projektavimo aspektai, identifikuojami paslaugų verslą formuojantys elementai bei darantys įtaką išorinės aplinkos veiksniai, atliktas autoserviso paslaugų verslo vidinės aplinkos situacijos tyrimas. Straipsnyje taikyti šie tyrimo metodai: mokslinės literatūros analizė, statistinių duomenų analizė, PEST analizė, apklausos metodas, ekspertinis vertinimas. An assessment describes the project effectiveness in all execution phases which defines criterion
pertaining to benefit of project for consumer. In order to evaluate the development of business idea prospect,
attractiveness and effectiveness, it is necessary the detail analysis of the selected business spheres according to
the established business design phase. The project is concluded to create for unique product or for service aimed
to some set targets. It is important to know not only what is the purpose achieved but and how to adapt to
changing environmental conditions, from where to find sources of fund and how to organize activities and
processes that will be achieved expected results. The object of research is the possibility of services business
project evaluation. The goal of this article is to assess the perspectives of service business, allowing the business
development by forming the project which ensures necessary results. To achieve this goal, the following tasks
have been implemented: the analysis of the theoretical aspects of business projects, are identified the elements
which forms service Business and are influencing the external environment, the internal environmental situation
is also analyzed. In this article the following methods of analysis are used: a systemic analysis of the scientific
literature, the analysis of statistical data, PEST analysis, survey method, multicriteria (expert) evaluation.