Y kartos darbuotojų ir organizacijos atitikimo reikšmė pasitenkinimui darbu
Peržiūrėti/ Atidaryti
Data
2017Autorius
Pitrinaitė, Greta
Korsakienė, Renata
Metaduomenys
Rodyti detalų aprašąSantrauka
Pastaruoju metu į darbo rinką ateina išsilavinusi, laisvai naujomis informacinėmis technologijomis besinaudojanti, orientuota į pasiekimus ir trokštanti dėmesio darbuotojų karta, taip vadinama Y karta. Reikia pastebėti, kad ši karta sudaro vieną greičiausiai augančių rinkos segmentų. Šiai kartai būdinga dažnai keisti darbo vietą. Todėl darbdaviai, siekiantys išlaikyti šios kartos atstovus, turi atsižvelgti į šios kartos darbuotojų poreikius. Viena iš sąlygų, užtikrinančių darbuotojų pasitenkinimą darbu ir lojalumą organizacijai yra tinkama organizacinė kultūra. Todėl darbdaviai, siekdami išlaikyti gerus specialistus, kuria palankią organizacinę kultūrą, kuri yra itin svarbi siekiant užtikrinti verslo produktyvumą ir efektyvumą. Straipsnyje nagrinėjama darbuotojo-organizacijos atitikimo įtaka darbuotojų išlaikymui ir pasitenkinimui darbu. Šio straipsnio tikslas: atsižvelgiant į Y kartos darbuotojų ypatybes, atskleisti darbuotojo-organizacijos atitikimo reikšmę darbuotojų pasitenkinimui darbu. Atliktas tyrimas grindžiamas mokslinės literatūros analize ir sinteze įvairių kartų, darbuotojų ir organizacijos atitikimo bei pasitenkinimo darbu klausimais. Straipsnis integruoja įvairius mokslinius tyrimus ir pateikia rekomendacijas būsimiems moksliniams tyrimams. New generation of employees, so called Y generation, which is defined as well educated, fluently
using information technologies, oriented towards achievements and expecting attention has been entering
labor market. It should be noted, that this generation comprise one of the fastest growing market
segments. For the members of that generation it is common to change work place. Therefore, employers,
aiming to retain the members of that generation, have to take into consideration the needs of these employees.
One of the preconditions, ensuring work satisfaction of employees and loyalty to organisation is appropriate
organisational culture. Hence, employers, aiming to retain good specialists, develop favourable
organisational culture, which is especially significant in assuring business productivity and efficiency. The
paper investigates the impact of employee-organisation fit on retention of employees and work satisfaction.
Considering peculiarities of Y generation employees, the objective of the paper is to reveal the impact
of employee-organisation fit on work satisfaction. The research is grounded on analysis and synthesis of
scientific literature, investigating the issues of different generations, the fit of employee-organisation and
work satisfaction. The paper integrates various scientific studies and provides recommendations for future
scientific research.