• Lietuvių
    • English
  • English 
    • Lietuvių
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Universiteto produkcija / University's production
  • Universiteto leidyba / University's Publishing
  • Konferencijų medžiaga / Conference Materials
  • Jaunųjų mokslininkų konferencijos (JMK) / Conferences for Junior Researchers
  • Ekonomika ir vadyba / Economics and Management
  • 20-oji konferencija „Verslas XXI amžiuje“ (2017) / 20th Conference "Business in XXI Century" (2017)
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Universiteto produkcija / University's production
  • Universiteto leidyba / University's Publishing
  • Konferencijų medžiaga / Conference Materials
  • Jaunųjų mokslininkų konferencijos (JMK) / Conferences for Junior Researchers
  • Ekonomika ir vadyba / Economics and Management
  • 20-oji konferencija „Verslas XXI amžiuje“ (2017) / 20th Conference "Business in XXI Century" (2017)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Darbuotojų lojalumą lemiantys veiksniai

Thumbnail
View/Open
vvf.2017.010.pdf (225.6Kb)
Date
2017
Author
Vasiliauskaitė, Ugnė
Vilkaitė-Vaitonė, Neringa
Metadata
Show full item record
Abstract
Darbuotojų lojalumas – emocinis darbuotojo ryšys su organizacija bei noras likti dirbti joje. Darbuotojų lojalumo ugdymas organizacijai, siekiančiai turėti kompetentingus ir motyvuotus žmogiškuosius išteklius, kurti patikimo ir patrauklaus darbdavio įvaizdį, šiuolaikinėmis intensyvios konkurencijos sąlygomis yra itin svarbus. Ugdant darbuotojų lojalumą svarbu parinkti tinkamas priemones, kurių tikslingumas priklauso nuo darbuotojų lojalumą lemiančių veiksnių. Atlikus mokslinės literatūros analizę bei palyginus Lietuvos bei užsienio šalių mokslininkų minimus darbuotojų lojalumą lemiančius veiksnius, nustatyta, kad lojalumą organizacijai labiausiai lemia geri ir šilti bendradarbių tarpusavio ryšiai. Svarbus ir darbo užmokestis, saugumas, pripažinimas bei galimybių tobulėti sudarymas, darbuotojų įvertinimas.
 
Employee loyalty is employee‘s emotional connection with the organization and his desire to work in organization. In modern competitive environment, building employees’ loyalty becomes very important for the organization that seeks to have qualified and motivated human resources, as well as to create the image of reliable and attractive employer. When building employee loyalty it is relevant to choose appropriate tools. Their purposefulness depends upon the factors that determine employee loyalty. The performed analysis of scientific literature and comparative analysis of employee loyalty factors mentioned by Lithuanian and foreign scientists have shown that good interpersonal relations mostly determine employee loyalty. Salary, safety, recognition, possibilities for the development and employee evaluation are also important.
 
Issue date (year)
2017
Author
Vasiliauskaitė, Ugnė
URI
https://etalpykla.vilniustech.lt/handle/123456789/156080
Collections
  • 20-oji konferencija „Verslas XXI amžiuje“ (2017) / 20th Conference "Business in XXI Century" (2017) [28]

 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects / KeywordsInstitutionFacultyDepartment / InstituteTypeSourcePublisherType (PDB/ETD)Research fieldStudy directionVILNIUS TECH research priorities and topicsLithuanian intelligent specializationThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects / KeywordsInstitutionFacultyDepartment / InstituteTypeSourcePublisherType (PDB/ETD)Research fieldStudy directionVILNIUS TECH research priorities and topicsLithuanian intelligent specialization

My Account

LoginRegister