• Lietuvių
    • English
  • English 
    • Lietuvių
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Universiteto produkcija / University's production
  • Universiteto leidyba / University's Publishing
  • Konferencijų medžiaga / Conference Materials
  • Jaunųjų mokslininkų konferencijos (JMK) / Conferences for Junior Researchers
  • Ekonomika ir vadyba / Economics and Management
  • 21-oji konferencija „Verslas XXI amžiuje“ (2018) / 21st Conference "Business in XXI Century" (2018)
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Universiteto produkcija / University's production
  • Universiteto leidyba / University's Publishing
  • Konferencijų medžiaga / Conference Materials
  • Jaunųjų mokslininkų konferencijos (JMK) / Conferences for Junior Researchers
  • Ekonomika ir vadyba / Economics and Management
  • 21-oji konferencija „Verslas XXI amžiuje“ (2018) / 21st Conference "Business in XXI Century" (2018)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Nevyriausybinių organizacijų marketingo priemonės pritraukiant rėmėjų lėšas

Thumbnail
View/Open
vvf.2018.027.pdf (687.3Kb)
Date
2018
Author
Preidys, Domantas
Gudelis, Dangis
Metadata
Show full item record
Abstract
Šis straipsnis skirtas išsiaiškinti nevyriausybinių organizacijų sėkmę ir veiklos efektyvumą nulemiančias marketingo priemones. Tiksliau, kokios teoriškai jos gali būti ir kaip turėtų elgtis organizacija, kad pritrauktų rėmėjų susidomėjimą ir paskatintų juos aukoti. Taip pat, patikrinti, kokios marketingo priemonės pasitelkiamos Lietuvoje ir kaip tai atkreipia visuomenės dėmesį. Būtent lėšos yra svarbiausias komponentas nevyriausybinėms organizacijoms, kad galėtų efektyviai veikti ir gerinti žmonių gyvenimo kokybę, nes iš valdžios nesulaukiama pakankamos paramos. Be literatūros analizės, buvo atliktas kelių nevyriausybinių organizacijų naudojamų marketingo priemonių palyginimas ir jų veiksmingumas – lėšų pritraukimo išraiška. Tad atsižvelgus į visuomenės elgseną ir nuomonę, minimos organizacijos gali atsižvelgti bei realybėje taikyti tik tuos metodus, kurie yra šiuo metu efektyviausi.
 
The purpose of this article is to point out the marketing tools, which determine non-governmental organization’s success and activity’s efficiency. Specifically, what kind of marketing strategies are there and how should the organization operate to attract the attention of sponsors, so they would be stimulated to invest. Furthermore, article aims to find out what kind of marketing tools non-governmental organizations in Lithuania use and how they catching an attention of society. Funds are the most important component of non-governmental organizations, that allows them to work effectively and improve the quality of life of people, since non-governmental organizations cannot get enough support from the government. Apart from analysis of the literature, several non-governmental organizations and their marketing tools comparison was made. It allowed to see their efficiency by attracted funds in numbers. Therefore, the organizations studied could notice a behaviour and opinion of society, and apply only those methods, which are the most effective nowadays.
 
Issue date (year)
2018
Author
Preidys, Domantas
URI
https://etalpykla.vilniustech.lt/handle/123456789/156136
Collections
  • 21-oji konferencija „Verslas XXI amžiuje“ (2018) / 21st Conference "Business in XXI Century" (2018) [29]

 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects / KeywordsInstitutionFacultyDepartment / InstituteTypeSourcePublisherType (PDB/ETD)Research fieldStudy directionVILNIUS TECH research priorities and topicsLithuanian intelligent specializationThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects / KeywordsInstitutionFacultyDepartment / InstituteTypeSourcePublisherType (PDB/ETD)Research fieldStudy directionVILNIUS TECH research priorities and topicsLithuanian intelligent specialization

My Account

LoginRegister