Technologijų priėmimo modeliai elektroninėje komercijoje
Peržiūrėti/ Atidaryti
Data
2019Autorius
Ribokas, Paulius
Burinskienė, Aurelija
Metaduomenys
Rodyti detalų aprašąSantrauka
Šiuolaikinis pasaulis skatina informacinių technologijų diegimą organizacinėse struktūrose ir verslo procesų pokyčius, kuriais būtų galima suteikti įmonei konkurencinį pranašumą. Organizacinjų konkurencingumui skatinti, informacinių technologijų dėka atsirado elektroninė komercija, kuri padeda keistis informacija apie produktus paslaugas, įskaitant kainų pasiūlymus, arba pirkti ar parduoti fizinius produktus. Šiame straipsnyje siekiama įvertinti technologijų priėmimo modelius, kurie dažniausiai naudojami tyrimuose susijusiuose su IT. Aprašytas literatūrinėje dalyje elektroninėje komercijoie dažniausiai susiduriamos sąvokos. Aprašyti technologijų priėmimo modeliai – TRA, TPB, TAM, TAM2 ir UTAUT modeliai, su kuriais dažniausiai susiduriama IT srityje nustatant vartotojų elgseną. Įvertinti modelių privalumai, pranašumai bei trūkumai. The modern world promotes the deployment of information technology in organizational structures and changes business processes that can give a company a competitive edge. In order to promote organizational competitiveness, information technology has created electronic commerce that helps to exchange product information services, including bids, or to buy or sell physical products. This article aims to evaluate the technology acceptance models that are most commonly used in research related to IT. Described in the literature part of electronic commerce are the most commonly encountered concepts. Technology adoption models were described - TRA, TPB, TAM, TAM2 and UTAUT model. These models are most commonly encountered in the field of IT for consumer behavior. The advantages, benefits and disadvantages of the models have been evaluated.