Socialiai atsakingo verslo praktikos mažose ir vidutinėse įmonėse
Abstract
Socialiai atsakingo verslo iniciatyvų dažniau imasi didelės įmonės nei mažos ir vidutinės. Įmonių socialinės atsakomybės progresas Lietuvoje vyksta lėtai, ypač mažų ir vidutinių įmonių lygmeniu. Mokslinėje literatūroje nėra pakankamai nagrinėjamos socialiai atsakingo verslo praktikos mažose ir vidutinio dydžio įmonėse, todėl straipsnyje siekta plačiau išanalizuoti vyraujančias praktikas, kokie kriterijai lemia sėkmingas ar nepasisekusias įmonių socialinės atsakomybės veiklas, kokie motyvai skatina, kokios galimos priežastys, stabdančios spartesnį ĮSA progresą. Tyrimo tikslas – išanalizavus įmonių socialinės atsakomybės teorinius aspektus ir praktikas, empiriškai ištirti socialiai atsakingo verslo praktikas Lietuvos mažose ir vidutinėse įmonėse. Straipsnio tyrimas atliktas remiantis mokslinės literatūros sistemine ir logine analize, empirinių tyrimų analize, pusiau standartizuoto interviu metodu ir turinio (content) analize. Tyrimo metu ištirtos socialiai atsakingo verslo praktikos mažose ir vidutinėse įmonėse, nustatyti ĮSA aspektai, vyraujantys mažose ir vidutinėse įmonėse. Atsižvelgiant į atlikto tyrimo rezultatus, MVĮ vykdo socialiai atsakingas veiklas nesiekdamos tiesioginės naudos (pelno, reklamos, įvaizdžio gerinimo). Ateityje tyrimas gali būti tęsiamas ištiriant, ar socialiai atsakingo verslo praktikos MVĮ daro įtaką verslo rezultatams, formuojant socialiai atsakingo verslo praktikų plėtros sprendimus MVĮ. Socially responsible business initiatives are more often taken by large companies than small and medium-sized ones.
Progress on corporate social responsibility in Lithuania is slow, especially at the level of small and medium-sized enterprises. The
scientific literature does not sufficiently analyze socially responsible business practices in small and medium-sized enterprises,
therefore the article seeks to analyze the prevailing practices, what criteria determine successful or unsuccessful corporate social
responsibility activities, what motivates and possible reasons hindering faster CSR progress. The aim of the research is to empirically
investigate the practices of socially responsible business in Lithuanian small and medium – sized enterprises after analyzing the
theoretical aspects and practices of corporate social responsibility. The research of the article is based on the systematic and logical
analysis of scientific literature, analysis of empirical research, semi-structured interview method and content analysis. The study
examines socially responsible business practices in small and medium-sized enterprises, identifies the aspects of CSR prevailing in
small and medium-sized enterprises. Based on the results of the research – SMEs carry out socially responsible activities without
direct benefits (profit, advertising, image improvement) – in the future the research can be continued to investigate whether
socially responsible business practices affect business results in shaping socially responsible business practices.
Issue date (year)
2021Author
Dalinkevičė, LauraThe following license files are associated with this item: