Įmonių veiklos rodiklių poveikio verslo sėkmei nustatymas
Santrauka
Kiekviena įmonė siekia sėkmingai vykdyti savo veiklą, įveikti nuožmią konkurenciją, gerinti savo rezultatus. Pastaruoju metu komunikacijos srityje yra svarbūs socialiniai tinklai, dėl to įmonėms svarbu žinoti, kaip vertinti veiklos socialiniuose tinkluose poveikį verslo sėkmei. Jie suteikia galimybę greitai ir patogiai pateikti informaciją, didinti pardavimus, skatinti glaudesnius ryšius su vartotojais, o tai svarbu sėkmingai organizacijos veiklai. Nagrinėjama problema yra aktuali, kadangi yra siejama su sėkmingos komunikacijos strategijos kūrimo procesais, kurie gali padėti verslui sėkmingai vykdyti veiklą. Mokslinio straipsnio tikslas yra nustatyti, kurie įmonės veiklos rodikliai turi didžiausią reikšmę verslo sėkmei ir išskirti įmonių grupes pagal panašius veiklos rodiklius. Atlikta ekspertinė apklausa (dalyvavo 5 ekspertai), o ekspertų suderinamumui nustatyti skaičiuojamas Kendall koeficientas. Buvo naudojamas hierarchinis metodas ir k-vidurkio metodas atliekant klasterinę analizę ir rezultatai parodė, jog svarbiausi veiklos rodikliai įmonės sėkmei yra aukšti pardavimai ir įmonės žinomumas, o mažiausią įtaką turi įmonės turtas. Pirmasis klasteris pasižymėjo mažu darbuotojų skaičiumi, mažomis investicijomis, mažu grynuoju pelnu, tačiau patenkinamomis pardavimo pajamomis bei pakankamai žemais likusiais rodikliais. Antrasis klasteris turėjo didelį darbuotojų skaičių ir sukauptą pelną, daug investicijų, bei sąlyginai aukštus likusius rodiklius. Praktikoje gauti rezultatai galėtų užtikrinti efektyvų funkcionavimą konkurencingoje rinkoje. Every company strives to carry out its activities successfully, overcome fierce competition, and improve its results.
Recently, social networks have become important in the field of communication, which is why it is important for companies to
know how to assess the impact of social networking activities on business success. Social networks introduce an opportunity to
receive information quickly and conveniently, increase sales, and promote closer relationships with consumers, which is important
for the successful operation of the organization. The problem under consideration is relevant because it is associated with the
processes of developing a successful communication strategy that can help a business run successfully. The aim of the scientific
article is to determine which performance indicators of the company are most important for business success and to distinguish
groups of companies according to similar performance indicators. The Kendall method was used in the expert appraisal to achieve
this goal, and the results showed that the most important performance indicators for the company’s success are high sales and
company awareness, with the least impact on the company’s assets. A hierarchical method and a k-means method were used
for the cluster analysis, and the results showed that the first cluster was characterized by a small number of employees, low
investment, low net profit but satisfactory sales revenue, and a sufficiently low residual rate. The second cluster had a large number
of employees and accumulated profits, a lot of investment, and relatively high residual rates. In practice, these results are useful
to operate effectively in a competitive market, so the company should determine which performance indicators have the greatest
impact on business success.
Paskelbimo data (metai)
2022Autorius
Semionova, AriandaSu šiuo įrašu susieti šie licencijos failai: