Vilkikų vilkstinės dinaminis tyrimas
Abstract
Sunkvežimių grupavimas yra intensyviai studijuojamas, kad būtų sumažinta emisija ir taupoma energija. Žinoma, kad laikantis mažesnio atstumo nuo priekyje važiuojančio sunkvežimio, sumažėja degalų sąnaudos. Dažnai šį būdą taiko vairuotojai, tačiau tai fiziškai vargina patį vairuotoją ir padidina tikimybę įvykti eismo įvykiui. Taikant vilkikų organizavimą į autonominius būrius keičiasi vilkikų dinamika, dėl to sumažėja oro pasipriešinimas visiems vilkikams esantiems grupėje, o taip pat ir kuro sąnaudos. Sugrupuoti į koloną sunkvežimiai užima mažiau važiuojamosios kelio dalies ir yra ekonomiškesni (De Schutter et al. 1999). Taip pat, valdant automobilių grupes automatizuotomis sistemomis sumažėtų eismo įvykių skaičius ir tikėtina, kad sumažėtų eismo spūstys.