Žmogiškųjų išteklių valdymo svarba organizacijos veiklos procesų sistemoje
Abstract
Straipsnio esmė – žmogiškųjų išteklių svarba įmonės vertės kūrime. Norėdamos tai įgyvendinti, organizacijos turi turėti unikalių išteklių, o pagrindiniai iš jų – žmogiškieji ištekliai. Straipsnyje analizuojama žmogiškųjų išteklių ir jų valdymo samprata; pateikiami žmogiškųjų išteklių modeliai, tokie kaip Michigano verslo mokyklos žmogiškųjų išteklių modelis, Guesto modelis, Warwicko modelis ir Harvardo modelis. Žmogiškųjų išteklių valdymo proceso raidoje ryškėjantys pokyčiai leidžia teigti, kad žmogiškųjų išteklių valdymas labai jautriai reaguoja į aplinkos veiksnius. Šiuolaikinės organizacijos nuolatos susiduria su pokyčiais, kurių mastai pastaruoju metu sparčiai auga, todėl žmogiškųjų išteklių valdymo procesai vis dažniau tampa mokslininkų tyrimų objektu. Problema, kurią būtų galima įvardyti kaip organizacijų susidūrimą su žmogiškųjų išteklių valdymo pokyčiais ir lemia būtinybę iš naujo įvertinti žmogiškųjų išteklių valdymo procesus atsižvelgiant į įtakos turinčius veiksnius, siekiant suderinti įmonės savininko ir darbuotojų tikslus bei užtikrinant efektyvų pridėtinės vertės kūrimą.