Automobilių kelių eismo saugumo modulis ir jo tobulinimo galimybės
Peržiūrėti/ Atidaryti
Data
2017Autorius
Girdvainis, Romas
Bertulienė, Lina
Gintalas, Vilimas
Šilingas, Audrius
Metaduomenys
Rodyti detalų aprašąSantrauka
Spartūs automobilizacijos augimo tempai ir nuolat didėjantis eismo intensyvumas sukelia vis daugiau kliūčių norint užtikrinti saugų eismą Lietuvos keliuose. Didelis avaringumas Lietuvoje iš esmės sietinas su neatsakingu žmonių elgesiu prie vairo, netinkamu eismo organizavimu, automobilių ir kelių būkle bei kt. Siekiant pagerinti saugaus eismo sąlygas keliuose skiriamos lėšos kelių tinklo plėtrai, siūlomos inžinerinės saugaus eismo gerinimo ir eismo įvykių prevencijos priemonės, tačiau ne visos priemonės yra pakankamai efektyvios. Šiame straipsnyje nagrinėjama Europos Sąjungos (ES) šalyse taikoma projektavimo metodika, pagrįsta saugumo moduliu. Darbo tikslas – išnagrinėti eismo saugumo kriterijų ir eismo saugumo modulio metodiką ir pasiūlyti galimas alternatyvas šiai metodikai patobulinti. Atliktas eksperimentinis kelio trasos tyrimas remiantis eismo saugumo moduliu. Šio tyrimo metu pabandyta nustatyti, ar prielaida – eismo saugumo modulio tikslumas pakankamas – yra teisinga.