Tankinimo mašinos darbo režimu ir parametru įtaka grunto stiprumui
Abstract
Natūrinėmis sąlygomis eksperimentiškai tirta volo darbo režimo (vibruojant ir nevibruojant) ir sąveikos su gruntu parametrų (darbinio greičio ir virpesių dažnio) įtaka tankinamo kelio atkarpos grunto stiprumui. Apžvelgti eksperimentiniai ir teoriniai kitų autorių darbai. Bandymo keičiant tankinimo poveikio parametrus metu statine sija „Strassentest“, naudojant 300 mm skersmens plokštę, buvo matuojama kelio paviršiaus deformacija ir jos pagrindu skaičiuojamas grunto deformacijos modulis. Bandymui pasirinktas trečios kategorijos krašto kelias, kurio 30 cm storio pagrindo sluoksnis formuojamas iš
0/45 tipo žvyro mišinio. Tyrimas parodė, kad geriausi rezultatai pasiekiami, kai tankinama kombinuotai: pirmi 5 važiavimai
atlikti vibruojant 35 Hz dažniu, o kiti 4 – voluojant be vibracijos.