Avaringumo analizė Lietuvos keliuose su žvyro danga
Abstract
Atliekamas lengvojo automobilio padangos mechaninių savybių nustatymo eksperimentinis tyrimas. Eksperimento atlikimui buvo pasirinkta lengvojo automobilio padanga Continental ContiSportContact2 205/45R17. Padanga supjaustyta į ketvirčius, kiekvienas ketvirtis dar į mažesnes detales (bandinius – padangos protektoriaus, padangos šono), kurių
kiekvienas dedamas į universalią tempimo mašiną Zwick/Roell Z100. Kiekvienas bandinys bandomas tris kartus penkiais
skirtingais tempimo greičiais. Bandinių aukštis buvo 9 mm, o plotis 27 mm. Bendras bandymo plotas 243 mm2
. Nustatytas
padangos protektoriaus išilginis tamprumo modulis 0,161 GPa, santykinis pailgėjimas tempiant 1 300 N jėga yra 9,7 mm, padangos protektoriaus skersinis tamprumo modulis 0,0922 GPa, santykinis pailgėjimas tempiant 1 340 N jėga yra 10,6 mm,
padangos šono tamprumo modulis 0,126 GPa, santykinis pailgėjimas tempiant 1 380 N jėga yra 15,2 mm.