• Lietuvių
    • English
  • English 
    • Lietuvių
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Universiteto produkcija / University's production
  • Universiteto leidyba / University's Publishing
  • Konferencijų medžiaga / Conference Materials
  • Jaunųjų mokslininkų konferencijos (JMK) / Conferences for Junior Researchers
  • Ekonomika ir vadyba / Economics and Management
  • 14-oji konferencija „Verslas XXI amžiuje“ (2011) / 14th Conference "Business in XXI Century" (2011)
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Universiteto produkcija / University's production
  • Universiteto leidyba / University's Publishing
  • Konferencijų medžiaga / Conference Materials
  • Jaunųjų mokslininkų konferencijos (JMK) / Conferences for Junior Researchers
  • Ekonomika ir vadyba / Economics and Management
  • 14-oji konferencija „Verslas XXI amžiuje“ (2011) / 14th Conference "Business in XXI Century" (2011)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Smulkių įmonių investicijų, skirtų konkurencingumui stiprinti galimybes

Thumbnail
View/Open
VerslasXXIa.2011.01.pdf (182.5Kb)
Date
2011
Author
Balsienė, Vilma
Sūdžius, Vytautas
Metadata
Show full item record
Abstract
Smulkaus ir vidutinio verslo (SVV) įmonės nulemia šalies ekonomikos augimą ir teikia bendrą naudą kuriant naujas darbo vietas ir sprendžiant nedarbo klausimus. Smulkaus ir vidutinio verslo efektyvumas ir sėkmingas darbas priklauso nuo jo gebėjimo augti ir sėkmingai konkuruoti rinkoje. Siekdamos išlikti ir nuolat klestėti, įmonės turi priimti rinkos iššūkius ir netradicinius sprendimus, nes išorės veiklos sąlygos darosi vis sudėtingesnės. Konkurencinio pranašumo siekimas verčia įmonę išlaikyti bent keliais punktais didesnį augimo laipsnį nei vidutinis. Išsivysčiusiose pasaulio šalyse smulkios ir vidutinės įmonės konkuruoja su stambiomis organizacijomis, tai leidžia pagerinti jų teikiamų paslaugų ir produktų kokybę bei neretai ir sumažinti kainą. Straipsnyje tiriamas smulkaus ir vidutinio verslo konkurencingumo išsaugojimo veiksniai, Lietuvos smulkaus ir vidutinio verslo situacija, pagrindinės problemos ir konkurencingumo didinimo galimybės
 
Small and medium business (SMB) enterprises are determined by the country's economic growth and provide benefits for creating jobs and dealing with unemployment issues. Small and medium business efficiency and success of the work depends on its ability to grow and successfully compete in the market. In order to survive and thrive in constantly, the company has a market challenges and innovative solutions as the external field is increasingly complex. Pursuit of competitive advantage to maintain the company makes at least a few percentage points higher rate of growth than the average. In developed countries, small and medium-sized businesses compete with large organizations is a way to improve their service and product quality and often reduce the price. The paper studied the small and medium - sized businesses competitive factors in the preservation of Lithuanian small and medium business situation, major challenges and opportunities for enhancing competitiveness.
 
Issue date (year)
2011
Author
Balsienė, Vilma
URI
https://etalpykla.vilniustech.lt/handle/123456789/157403
Collections
  • 14-oji konferencija „Verslas XXI amžiuje“ (2011) / 14th Conference "Business in XXI Century" (2011) [30]

 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects / KeywordsInstitutionFacultyDepartment / InstituteTypeSourcePublisherType (PDB/ETD)Research fieldStudy directionVILNIUS TECH research priorities and topicsLithuanian intelligent specializationThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects / KeywordsInstitutionFacultyDepartment / InstituteTypeSourcePublisherType (PDB/ETD)Research fieldStudy directionVILNIUS TECH research priorities and topicsLithuanian intelligent specialization

My Account

LoginRegister