• Lietuvių
    • English
  • English 
    • Lietuvių
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Universiteto produkcija / University's production
  • Universiteto leidyba / University's Publishing
  • Konferencijų medžiaga / Conference Materials
  • Jaunųjų mokslininkų konferencijos (JMK) / Conferences for Junior Researchers
  • Ekonomika ir vadyba / Economics and Management
  • 14-oji konferencija „Verslas XXI amžiuje“ (2011) / 14th Conference "Business in XXI Century" (2011)
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Universiteto produkcija / University's production
  • Universiteto leidyba / University's Publishing
  • Konferencijų medžiaga / Conference Materials
  • Jaunųjų mokslininkų konferencijos (JMK) / Conferences for Junior Researchers
  • Ekonomika ir vadyba / Economics and Management
  • 14-oji konferencija „Verslas XXI amžiuje“ (2011) / 14th Conference "Business in XXI Century" (2011)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

The significance of marketing for logistics internationalization strategies’

Thumbnail
View/Open
VerslasXXIa.2011.011.pdf (181.8Kb)
Date
2011
Author
Sokolnikaitė, Rugilė
Metadata
Show full item record
Abstract
The article presents the view of logistics internationalization under the basis of marketing influence. Transport is a connecting–link between manufacturer and customer. And marketing is one of the aspects that affect this connection. So paper focuses on theory of logistics internationalization strategies with examples of Lithuanian companies and analysis of marketing theory. Empirical research was made in order to find the impact of marketing to global logistics market and make suggestions how to use it to improve internationalization of logistic companies.
 
Straipsnyje nagrinėjamas marketingo priemonių poveikis logistikos įmonių internacionalizacijai. Transportas yra sąsaja tarp gamintojo ir vartotojo, sujungianti visus procesus į bendrą logistikos grandinę. Įmonė norinti teikti paslaugas tarptautiniu mastu turi nustatyti klientų poreikius ir juos patenkinti. Šiam tikslui yra naudojamas marketingas, kuris yra vienas iš veiksnių lemiančių šį ryšį. Taigi straipsnyje yra detaliai nagrinėjami logistikos internacionalizavimo strategijų modeliai. Lietuvos įmonės pateikiamos kaip pavyzdžiai, vykdant marketingo elementų analizę. Analizės metu atliktas empirinis tyrimas ir nustatytas marketingo poveikis tarptautinei logistikos rinkai bei pateikti pasiūlymai kaip palengvinti transporto įmonių plėtrą.
 
Issue date (year)
2011
Author
Sokolnikaitė, Rugilė
URI
https://etalpykla.vilniustech.lt/handle/123456789/157414
Collections
  • 14-oji konferencija „Verslas XXI amžiuje“ (2011) / 14th Conference "Business in XXI Century" (2011) [30]

 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects / KeywordsInstitutionFacultyDepartment / InstituteTypeSourcePublisherType (PDB/ETD)Research fieldStudy directionVILNIUS TECH research priorities and topicsLithuanian intelligent specializationThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects / KeywordsInstitutionFacultyDepartment / InstituteTypeSourcePublisherType (PDB/ETD)Research fieldStudy directionVILNIUS TECH research priorities and topicsLithuanian intelligent specialization

My Account

LoginRegister