• Lietuvių
    • English
  • English 
    • Lietuvių
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Universiteto produkcija / University's production
  • Universiteto leidyba / University's Publishing
  • Konferencijų medžiaga / Conference Materials
  • Jaunųjų mokslininkų konferencijos (JMK) / Conferences for Junior Researchers
  • Ekonomika ir vadyba / Economics and Management
  • 14-oji konferencija „Verslas XXI amžiuje“ (2011) / 14th Conference "Business in XXI Century" (2011)
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Universiteto produkcija / University's production
  • Universiteto leidyba / University's Publishing
  • Konferencijų medžiaga / Conference Materials
  • Jaunųjų mokslininkų konferencijos (JMK) / Conferences for Junior Researchers
  • Ekonomika ir vadyba / Economics and Management
  • 14-oji konferencija „Verslas XXI amžiuje“ (2011) / 14th Conference "Business in XXI Century" (2011)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Žinių valdymo procesų vertinimo problematika

Thumbnail
View/Open
VerslasXXIa.2011.024.pdf (91.45Kb)
Date
2011
Author
Raudeliūnienė, Jurgita
Radvilaitė, Indrė
Metadata
Show full item record
Abstract
Diskutuoti žinių valdymo klausimais pradėta jau maždaug nuo 1980-ųjų metų pabaigos. Šiuo laikotarpiu žinių valdymas perėjo kelis raidos etapus, pradedant nuo žinių valdymo tapatinimo su informacijos valdymu ir informacinėmis technologijomis iki dabartinio žinių valdymo suvokimo. Nepaisant to, kad žinių valdymo svarbos klausimas tapo nebeginčijamas, o žinių valdymas pradedamas pripažinti savarankiška mokslo disciplina, vis dar kyla nemažai klausimų, kaip organizacijos galėtų profesionaliau naudoti žinių vadybos procesus. Organizacijos turėtų išmokti valdyti savo turimas žinias bei taikyti tam tikrus žinių valdymo vertinimo metodus, kurie padėtų ne tik organizacijai pasiekti norimą naudą, bet ir palengvintų kiekviename žinių valdymo procese iškylančių problemų sprendimą.
 
The discussions about issues of knowledge management were started around 1980. During this period the knowledge management has changed several developmental stages. It changed from the alignment of knowledge management and technologies of information to the current knowledge management. Though knowledge management has become without controversy, there are still many questions on how organizations can use processes of knowledge management in their practice. Organizations have to learn to manage their knowledge and techniques of certain knowledge management assessment that will help to achieve desired benefits and to facilitate the solution of problems in each process of knowledge management.
 
Issue date (year)
2011
Author
Raudeliūnienė, Jurgita
URI
https://etalpykla.vilniustech.lt/handle/123456789/157428
Collections
  • 14-oji konferencija „Verslas XXI amžiuje“ (2011) / 14th Conference "Business in XXI Century" (2011) [30]

 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects / KeywordsInstitutionFacultyDepartment / InstituteTypeSourcePublisherType (PDB/ETD)Research fieldStudy directionVILNIUS TECH research priorities and topicsLithuanian intelligent specializationThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects / KeywordsInstitutionFacultyDepartment / InstituteTypeSourcePublisherType (PDB/ETD)Research fieldStudy directionVILNIUS TECH research priorities and topicsLithuanian intelligent specialization

My Account

LoginRegister