Magistralinių kelių eismo saugumo vertinimas pagal eismo dalyvių sužeidimų sunkumo lygį
Peržiūrėti/ Atidaryti
Data
2025Autorius
Mikavičienė, Aušra
Jasiūnienė, Vilma
Metaduomenys
Rodyti detalų aprašąSantrauka
Lietuvos keliuose žuvusiųjų skaičius per pastarąjį dešimtmetį reikšmingai sumažėjo, tačiau sunkiai ir lengvai
sužeistų eismo dalyvių skaičius nemažėja. Europos Sąjungos strategijoje numatyta iki 2030 m. perpus sumažinti
tiek žuvusiųjų, tiek sunkiai sužeistų asmenų skaičių. Pasirašydama Valetos deklaraciją, Lietuva įsipareigojo skirti daugiau
dėmesio pėsčiųjų ir dviratininkų infrastruktūrai judumo planuose, gerinti eismo dalyvių saugumą plėtojant saugesnę
kelių infrastruktūrą bei eismo įvykyje sunkius sužeidimus patyrusius eismo dalyvius klasifikuoti pagal MAIS3+
sužeidimų klasifikaciją. Atlikto tyrimo metu buvo analizuojami Lietuvos policijos ir Higienos instituto kaupiami duomenys
apie eismo įvykius ir nukentėjusiuosius, vertinamas sužeidimų lygis ir jų pasiskirstymas magistraliniuose keliuose.
Tyrimo metu atlikta avaringumo duomenų analizė, identifikuoti jų trūkumai, apsunkinantys MAIS3+ taikymą. Pateiktos
rekomendacijos, kaip kurti saugesnę kelių infrastruktūrą, ir siūlomi sprendimai, leidžiantys efektyviau vertinti
eismo saugumą ne tik pagal žūčių, bet ir pagal sunkių sužeidimų skaičių. The number of road fatalities in Lithuania has decreased
significantly in the past decade, but the number of
lightly injured road users is also very high. The European
Union’s strategy aims to halve the number of fatalities and
injuries by 2030. By signing the Valletta Declaration, Lithuania
committed itself not only to prioritizing pedestrians and
cyclists in infrastructure plans but also to improving road
safety by developing more road infrastructure. Additionally, it
agreed to classify road users who have suffered serious injuries
in a road accident using the MAIS3+ injury classification. The
study examined data on road accidents and victims collected
by the Police and Hygiene Institute, and analyzed the severity
of injuries and their distribution on main roads. The study
analyzed accident data, identified their shortcomings to implement
MAIS3+, provided recommendations for the development
of safer road infrastructure, and proposed solutions
that allow for an effective assessment of safety not only based
on the number of fatalities, but also based on the number of
serious injuries.
Paskelbimo data (metai)
2025Autorius
Mikavičienė, AušraSu šiuo įrašu susieti šie licencijos failai: