Ekonominės ir konkurencinės aplinkos poveikis vartotojų aptarnavimo sektoriaus gerinimui
Peržiūrėti/ Atidaryti
Data
2023Autorius
Panasevič, Karina
Tamulienė, Vilma
Metaduomenys
Rodyti detalų aprašąSantrauka
Vienas pagrindinių organizacijos siekių – lojalių vartotojų gausa, o tam turi įtaką vartotojų aptarnavimas. Varto tojų aptarnavimas – itin paplitusi tema ne tik internetinėje erdvėje ir mokslinėje literatūroje, bet ir vartotojų aptarnavimo sek toriuje, kuris apima paslaugų teikimą. Tačiau dauguma organizacijų nesusikoncentruoja ties vartotojų aptarnavimo gerinimu ir nėra nuosekliai susipažinusios su savo ekonomine ir konkurencine aplinka, kuri ir veikia vartotojų aptarnavimo kokybę. Todėl analizuojama mokslinė literatūra ir atliekamas aprašomasis tyrimas apie ekonominės ir konkurencinės aplinkos poveikį vartotojų aptarnavimo sektoriaus gerinimui. Tyrimo tikslas – nustatyti, kurioje šalyje ekonominės ir konkurencinės aplinkos kriterijai yra palankesni aptarnavimo sektoriams aptarnaujant vartotojus. Teorinės analizės metu analizuojami du temos komponentai: pirmasis – ekonominė ir konkurencinė aplinka vartotojų aptarnavimo srityje, antrasis – vartotojų aptarnavimą gerinantys motyvai aptarnavimo sektoriuje. Kadangi analizuojant mokslinę literatūrą išaiškėjo, jog tarp skirtingų tyrėjų vieno aptarnavimo gerinimo sprendimo nėra, straipsnyje keliama prielaida, kad vartotojų aptarnavimui daro poveikį skirtinga šalių ekonominė ir konkurencinė aplinka. Siekant pagal aptarnavimui aktualius kriterijus identifikuoti pranašiausią šalį, kurioje ekonominės ir konkurencinės aplinkos elementai yra palankesni aptarnavimo sektoriams aptarnaujant vartotojus, CRITIC metodu rasti vartotojų aptarnavimui aktualių kriterijų reikšmingumai ir EDAS metodu atliktas šalių rangavimas, padedantis identifikuoti pagal visus vertinamus kriterijus pirmaujančią šalį. One of the main goal of the organization is the
abundance of loyal users, which is influenced by customer
service. Customer service is a very common topic not only
in the internet space and scientific literature, but also in the
customer service sector, which includes the provision of services.
However, most organizations do not focus on improving
customer service and are not consistently familiar with
their economic-competitive environment, which influences
the quality of customer service. Therefore, the scientific literature
is analyzed and a descriptive study of the impact of
the economic-competitive environment on the improvement
of the consumer services sector is carried out. The purpose of
the research is to determine in which country the indicators of
the economic-competitive environment are more favorable for
service sectors in serving consumers. During the theoretical
analysis, two components of the topic are analyzed: the first –
the economic-competitive environment in consumer service,
the second – motives for improving consumer service in the
service sector. Since the analysis of the scientific literature revealed
that there is no unified solution for improving service
among different researchers, the article assumes that the different
economic and competitive environments of countries
affect consumer service. In order to identify the best country
according to indicators relevant to service, where the elements
of the economic-competitive environment are more favorable
to service sectors in serving consumers, the significance
of criteria weights to consumer service was found using the
CRITIC method and the ranking of countries was carried out
using the EDAS method, which helps to identify the leading
country according to all evaluated indicators.
Paskelbimo data (metai)
2023Autorius
Panasevič, KarinaSu šiuo įrašu susieti šie licencijos failai: