• Lietuvių
    • English
  • Lietuvių 
    • Lietuvių
    • English
  • Prisijungti
Peržiūrėti įrašą 
  •   DSpace pagrindinis
  • Universiteto produkcija / University's production
  • Universiteto leidyba / University's Publishing
  • Konferencijų medžiaga / Conference Materials
  • Tarptautinės konferencijos / International Conferences
  • International Scientific Conference “Business and Management"
  • 8th International Scientific Conference “Business and Management 2014”
  • Peržiūrėti įrašą
  •   DSpace pagrindinis
  • Universiteto produkcija / University's production
  • Universiteto leidyba / University's Publishing
  • Konferencijų medžiaga / Conference Materials
  • Tarptautinės konferencijos / International Conferences
  • International Scientific Conference “Business and Management"
  • 8th International Scientific Conference “Business and Management 2014”
  • Peržiūrėti įrašą
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

About two explanations of effects of environmental engagement of a company on its attractiveness in an e-recruitment situation

Thumbnail
Peržiūrėti/Atidaryti
073_8th_BM_2014-083.pdf (165.7Kb)
Data
2014
Autorius
Woźniak, Jacek
Metaduomenys
Rodyti detalų aprašą
Santrauka
E-recruitment is the fastest growing group of methods of recruitment. Its application encounters less obstacles even in countries that are not a leaders in new technologies, as will be shown on data from Poland. The article presents a typology of 4 levels of e-recruitment methods and analyses two theories that are used to explain the effects of a potential employer's image-creating activities, eg. signal theory and cultural value fit. Data from a questionnaire was used to verify the effects of informing about how the organization engages in environmental issues on its attractiveness in the e-recruitment situation. It was found that positive information concerning pro-environmental activities affects candidates according to the cultural fit model, while negative information - according to the signal theory model. It is therefore assumed that each of these theories explains the influence of different groups of information in the recruitment situation.
Paskelbimo data (metai)
2014
Autorius
Woźniak, Jacek
URI
https://etalpykla.vilniustech.lt/handle/123456789/154547
Kolekcijos
  • 8th International Scientific Conference “Business and Management 2014” [110]

 

 

Naršyti

Visame DSpaceRinkiniai ir kolekcijosPagal išleidimo datąAutoriaiAntraštėsTemos / Reikšminiai žodžiai InstitucijaFakultetasKatedra / institutasTipasŠaltinisLeidėjasTipas (PDB/ETD)Mokslo sritisStudijų kryptisVILNIUS TECH mokslinių tyrimų prioritetinės kryptys ir tematikosLietuvos sumanios specializacijosŠi kolekcijaPagal išleidimo datąAutoriaiAntraštėsTemos / Reikšminiai žodžiai InstitucijaFakultetasKatedra / institutasTipasŠaltinisLeidėjasTipas (PDB/ETD)Mokslo sritisStudijų kryptisVILNIUS TECH mokslinių tyrimų prioritetinės kryptys ir tematikosLietuvos sumanios specializacijos

Asmeninė paskyra

PrisijungtiRegistruotis