Rodyti trumpą aprašą

dc.contributor.authorLiučvaitienė, Aušra
dc.contributor.authorPeleckis, Kęstutis
dc.date.accessioned2024-10-08T09:54:32Z
dc.date.available2024-10-08T09:54:32Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.isbn9786094570155en_US
dc.identifier.issn2029-7963en_US
dc.identifier.urihttps://etalpykla.vilniustech.lt/handle/123456789/155029
dc.description.abstractŠiame straipsnyje atlikta konkurencingumo ir konkurencinio pranašumo vertinimo teorinių aspektų analizė, įvertintos konkurencingumo tyrimo metodikų taikymo galimybės. Konkurencingumas yra sudėtinga kompleksinė kategorija – todėl nėra lengvai išmatuojamas ir apibūdinamas keliais parametrais. Konkurencinis pranašumas yra ūkio subjekto sugebėjimas ilgu laikotarpiu efektyviai kurti vertę, kuri viršytų konkurentų kuriamą vertę, ir tuo pačiu metu pasiekti aukštesnį nei vidutinis šakoje pelningumą. Remiantis literatūros šaltinių analize nustatyta, kad lyginamojo ir absoliutaus konkurencinio pranašumo teorijos gali būti taikomos įvairiose ūkinės sistemos lygiuose: tiek atskiro ūkio subjekto, tiek šakos, tiek regiono ar šalies mastu. Greitai besikeičiančios rinkos ir ūkio šakų konkurencinės aplinkos sąlygų dinamika reikalauja pastovios stebėsenos, atitinkamų valdymo sprendimų, užtikrinančių pokyčių efektyvumo didinimą. Šiuolaikinėje pasaulio ekonomikoje vyksta internacionalizacijos procesai, o visa tai neišvengiamai veikia ir konkurencijos procesą, kuriame formuojasi naujas reiškinys – ekonominis suderinamumas, ir negailestingą konkurencinę kovą keičia vis labiau įsigalintis bendradarbiavimas. Taigi atsiranda naujas požiūris, pagal kurį konkurencija vertinama ne kaip kova, siekiant sunaikinti varžovą, o kaip bendradarbiavimas, besiremiantis varžybomis ir lenktyniavimu. Subjektai, formuojantys savo veiklos strategiją, veikia konkurencingumą, pergrupuodami ir derindami turimus išteklius tam tikroje aplinkoje. Todėl reakcija į pokyčius kiekviename iš lygių bus skirtinga, nes disponuojama skirtingais ištekliais.en_US
dc.description.abstractIn this article is made the analysis of theoretical aspects of competitiveness and competitive advantage, and made the assessment of competitiveness research methods opportunities and application. Competitiveness is a complex category so it is not easy to measure and characterize it by several parameters. Competitive advantage is the entity's ability to develop effectively for a long term value that could exceed the value created by competitors, and at the same time to achieve a higher than average profitability of the branch. The literature analysis showed that competition theory of the comparative and absolute advantage can be applied in different levels of economic systems: as for single entity and for the industry, both at regional or national levels. In the fast-changing markets and 210 industries competitive dynamics of environmental conditions require constant monitoring, appropriate management decisions to ensure the growth of effective changes. As internationalization process is takings part in the global economy today, which also is making the impact to the competitive process in which the formation of a new phenomenon come into force - the cooperation changes compatibility of economic and its competitiveness. This leads to a new approach in which competition is not seen as a struggle to destroy the opponent, but like co-operation, based on matches and rivalries. Actors in the shaping of their business strategy, effects on competitiveness, and combining resources in a given environment. So the response to changes in each of the levels will be different because of the different available resources.en_US
dc.format.extent16 p.en_US
dc.format.mediumTekstas / Texten_US
dc.language.isolten_US
dc.relation.urihttps://etalpykla.vilniustech.lt/handle/123456789/154823en_US
dc.source.urihttp://old.konferencijos.vgtu.lt/cbme.vgtu.lt/public_html/index.php/cbme/cbme_2011/paper/view/21en_US
dc.subjectkonkurencinis pranašumasen_US
dc.subjectkonkurencingumasen_US
dc.subjectkonkurencijaen_US
dc.subjectkonkuravimo strategijaen_US
dc.subjectkonkurencingumo tyrimo metodikaen_US
dc.subjectvertinimo kriterijai ir modeliaien_US
dc.subjectcompetitive advantageen_US
dc.subjectcompetitivenessen_US
dc.subjectcompetitionen_US
dc.subjectcompetitivenessen_US
dc.subjectcompetition policyen_US
dc.subjectresearch methodology of competitivenessen_US
dc.subjectevaluation criteriaen_US
dc.titleŠiuolaikinio verslo konkurencingumo formavimo ir vertinimo teoriniai modeliai ir jų taikymo galimybėsen_US
dc.title.alternativeTheoretical models of the formation and evaluation of modern business competitiveness and the opportunities of their applicationen_US
dc.typeKonferencijos publikacija / Conference paperen_US
dcterms.accessRightsLaisvai prieinamas / Openly availableen_US
dcterms.accrualMethodRankinis pateikimas / Manual submissionen_US
dcterms.issued2011-11-17
dcterms.references71en_US
dc.description.versionTaip / Yesen_US
dc.contributor.institutionVilniaus Gedimino technikos universitetasen_US
dc.contributor.institutionVilnius Gediminas Technical Universityen_US
dc.contributor.facultyVerslo vadybos fakultetas / Faculty of Business Managementen_US
dcterms.sourcetitleInternational Scientific Conference „Contemporary Issues in Business, Management and Education ‘2011“en_US
dc.publisher.nameVilnius Gediminas Technical Universityen_US
dc.publisher.nameVilniaus Gedimino technikos universitetasen_US
dc.publisher.countryLithuaniaen_US
dc.publisher.countryLietuvaen_US
dc.publisher.cityVilniusen_US
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.3846/cibme.2011.15en_US


Šio įrašo failai

Thumbnail

Šis įrašas yra šioje (-se) kolekcijoje (-ose)

Rodyti trumpą aprašą