Franchising and its place in today‘s business world
Abstract
In the past 50 years franchising has come to be predominant in world's economy and it covers a wide range of business categories. Although there are many examples of successful franchise, buying a franchise, however, does not guarantee a success, thus it is important to study advantages and disadvantages both from a franchisors and a franchisee's point of view. This study seeks to provide an outlook of franchising in a business world. It also analyses situation in Lithuania and factors that cause franchise business lagging behind. Franchising has become popular in the world of a variety of business as distribution method. It is predicted that slower population growth, population shifts to new metropolitan areas, and the introduction of new technology will create new opportunities for franchises and make franchise business still far from reaching the stopping point. Per pastaruosius 50 metų franšizavimas tapo dominuojantis pasaulio ekonomikoje ir jis apimta platų verslo kategorijų spektrą. Nors yra daug sėkmingų franšizių pavyzdţių, nusipirkta franšizė dar negarantuoja sėkmės, todėl yra svarbu išanalizuoti privalumus ir trūkumus tiek iš franšizės teikėjo, tiek iš franšizės gavėjo pusės. Šio darbo tikslas yra apţvelgti franšizių vietą verslo pasaulyje. Taip pat išanalizuoti situaciją Lietuvoje ir išsiaiškinti veiksnius, dėl kurių franšizės verslas atsilieka. Franšizavimas tapo populiarus pasaulyje kaip paskirstymo metodas dėl verslo įvairumo. Yra numatoma, jog lėtesnis populiacijos augimas, populiacijos persikėlimas į didmiesčių sritis ir naujų technologijų atsiradimas suteiks franšizėms naujų galimybių ir uţtikrins, jog franšizių verslas bus toli nuo sustojimo taško.
Reikšminiai žodžiai: verslo modelis, ekonomikos augimas, franšizė, franšizės gavėjas, franšizės teikėjas, sėkmės reitingas.