• Lietuvių
    • English
  • English 
    • Lietuvių
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Universiteto produkcija / University's production
  • Universiteto leidyba / University's Publishing
  • Konferencijų medžiaga / Conference Materials
  • Jaunųjų mokslininkų konferencijos (JMK) / Conferences for Junior Researchers
  • Ekonomika ir vadyba / Economics and Management
  • 17-oji konferencija „Verslas XXI amžiuje“ (2014) / 17th Conference "Business in XXI Century" (2014)
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Universiteto produkcija / University's production
  • Universiteto leidyba / University's Publishing
  • Konferencijų medžiaga / Conference Materials
  • Jaunųjų mokslininkų konferencijos (JMK) / Conferences for Junior Researchers
  • Ekonomika ir vadyba / Economics and Management
  • 17-oji konferencija „Verslas XXI amžiuje“ (2014) / 17th Conference "Business in XXI Century" (2014)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Tarptautinis marketingas plėtojant logistikos paslaugas: inovatyvūs sprendimai

Thumbnail
View/Open
verslas.127.pdf (487.5Kb)
Date
2014
Author
Jakučionytė, Kristina
Jakubavičius, Artūras
Metadata
Show full item record
Abstract
Straipsnyje analizuojamas lietuvių ir užsienio autorių požiūris į tarptautinį marketingą bei logistikos paslaugų plėtros galimybes, taikant inovatyvius sprendimus. Norint pasisekimo logistikos ar kitokios srities versle, reikia sistemingai taikyti marketingą ir jo elementus. Tik išsiaiškinus vartotojų poreikius, surinkus informaciją apie skirtingų šalių rinkas, jų ekonominę, politinę, teisinę situacijas galima daryti išvadas kokiam segmentui ir kokiu būdu pradėti teikti paslaugas. Straipsnyje, tarptautinis marketingas yra sugretinamas su logistika. Remiantis įvairių autorių darbais bandoma įrodyti, kad marketingo ir logistikos veiklos derinimas tarpusavyje – būtina priemonė sėkmingai funkcionuojančiam verslui užtikrinti.
 
This paper analyzes the Lithuanian and foreign authors approach to international marketing and logistics development opportunities. For success in the field of logistics or other business, we need the systematic application of marketing and its elements. When community understands users' needs, collected information on the markets of different countries, their economic, political and legal situation we can suggest how to provide services. In article, international marketing is compared with the logistics. Based on the works of various authors trying to show that marketing and logistics business combination - an indispensable tool for a successful business to ensure.
 
Issue date (year)
2014
Author
Jakučionytė, Kristina
URI
https://etalpykla.vilniustech.lt/handle/123456789/155905
Collections
  • 17-oji konferencija „Verslas XXI amžiuje“ (2014) / 17th Conference "Business in XXI Century" (2014) [24]

 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects / KeywordsInstitutionFacultyDepartment / InstituteTypeSourcePublisherType (PDB/ETD)Research fieldStudy directionVILNIUS TECH research priorities and topicsLithuanian intelligent specializationThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects / KeywordsInstitutionFacultyDepartment / InstituteTypeSourcePublisherType (PDB/ETD)Research fieldStudy directionVILNIUS TECH research priorities and topicsLithuanian intelligent specialization

My Account

LoginRegister