• Lietuvių
    • English
  • English 
    • Lietuvių
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Universiteto produkcija / University's production
  • Universiteto leidyba / University's Publishing
  • Konferencijų medžiaga / Conference Materials
  • Jaunųjų mokslininkų konferencijos (JMK) / Conferences for Junior Researchers
  • Ekonomika ir vadyba / Economics and Management
  • 18-oji konferencija „Verslas XXI amžiuje“ (2015) / 18th Conference "Business in XXI Century" (2015)
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Universiteto produkcija / University's production
  • Universiteto leidyba / University's Publishing
  • Konferencijų medžiaga / Conference Materials
  • Jaunųjų mokslininkų konferencijos (JMK) / Conferences for Junior Researchers
  • Ekonomika ir vadyba / Economics and Management
  • 18-oji konferencija „Verslas XXI amžiuje“ (2015) / 18th Conference "Business in XXI Century" (2015)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Šiuolaikinio turizmo tendencijos ir plėtra

Thumbnail
View/Open
verslas.233.pdf (450.3Kb)
Date
2015
Author
Korneičiuk, Jekaterina
Pipirienė, Vida
Metadata
Show full item record
Abstract
Augant urbanizacijai ir spartėjant gyvenimo tempui, turizmas tapo natūraliu šiuolaikinio žmogaus poreikiu. Turizmas tai ne tik veikla leidžianti žmogui atstatyti fizines bei dvasines jėgas, malonumų bei nuotykių šaltinis, bet dar ir vienas iš pelningiausių ir sparčiausiai augančių ekonomikos sektorių. Pagal WTO, tiesiogiai turizmo sektoriuje dirba 3 proc. visų pasaulyje dirbančių žmonių ir sukuriama 6 proc. viso eksporto. Vienas turistas sukuria 11 darbo vietų. Šiame straipsnyje analizuojami turizmo augimą skatinantys ir įtakojantys faktoriai, taip pat kaip ir paties turizmo daroma įtaka šalies ekonomikai. Taip pat identifikuojamos šiuolaikinio turizmo tendencijos, kurioms įtakos turėjo socialiniai, demografiniai, ekonominiai ir politiniai faktoriai.
 
At the age of urbanization, stress and stock of time, tourism became irreplaceable way to relax and revive energy. However, tourism is not simply traveling and source of pleasure or adventures, it is also one of the most productive and quickly-developing economic sector. According to WTO statistics 3 percent of employed population is working in tourism sector, and this industry creates 6 percent of World’s GDP. One tourist creates 11 work places in different sectors: restaurants, hotels, souvenir shops and ect. This article is focused on analyzing factors, which influence growth of tourism sector and tourism influence on economics. Also tourism trends what depend on social, demographic, economics, political and other factors are identified.
 
Issue date (year)
2015
Author
Korneičiuk, Jekaterina
URI
https://etalpykla.vilniustech.lt/handle/123456789/155916
Collections
  • 18-oji konferencija „Verslas XXI amžiuje“ (2015) / 18th Conference "Business in XXI Century" (2015) [68]

 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects / KeywordsInstitutionFacultyDepartment / InstituteTypeSourcePublisherType (PDB/ETD)Research fieldStudy directionVILNIUS TECH research priorities and topicsLithuanian intelligent specializationThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects / KeywordsInstitutionFacultyDepartment / InstituteTypeSourcePublisherType (PDB/ETD)Research fieldStudy directionVILNIUS TECH research priorities and topicsLithuanian intelligent specialization

My Account

LoginRegister