• Lietuvių
    • English
  • English 
    • Lietuvių
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Universiteto produkcija / University's production
  • Universiteto leidyba / University's Publishing
  • Konferencijų medžiaga / Conference Materials
  • Jaunųjų mokslininkų konferencijos (JMK) / Conferences for Junior Researchers
  • Ekonomika ir vadyba / Economics and Management
  • 14-oji konferencija „Verslas XXI amžiuje“ (2011) / 14th Conference "Business in XXI Century" (2011)
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Universiteto produkcija / University's production
  • Universiteto leidyba / University's Publishing
  • Konferencijų medžiaga / Conference Materials
  • Jaunųjų mokslininkų konferencijos (JMK) / Conferences for Junior Researchers
  • Ekonomika ir vadyba / Economics and Management
  • 14-oji konferencija „Verslas XXI amžiuje“ (2011) / 14th Conference "Business in XXI Century" (2011)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Vartotojų elgsenos modeliai elektroninėje prekyboje

Thumbnail
View/Open
VerslasXXIa.2011.025.pdf (161.3Kb)
Date
2011
Author
Šliažaitė, Viktorija
Pabedinskaitė, Arnoldina
Metadata
Show full item record
Abstract
Siekdamos suprasti vartotoją, įmonės dažniausiai naudojasi elgsenos modeliais, leidžiančiais suprasti procesą, kuriuo remiasi vartotojai, priimdami sprendimą pirkti. Remiantis mokslinės literatūros analize, straipsnyje nagrinėjami tradicinėje ir elektroninėje prekyboje taikomi vartotojų elgsenos modeliai, išskiriant jų privalumus ir trūkumus.
 
Companies usually use behavior models in order to understand the consumers. They (companies) try to understand decision making process which quite often ends by deciding to buy something. In the article different (traditional and electronic) models are analyzed. The main advantages and disadvantages are distinguished in order to compare these models. It is found that consumer behavior in cyberspace to understand the use of traditional patterns of behavior.
 
Issue date (year)
2011
Author
Šliažaitė, Viktorija
URI
https://etalpykla.vilniustech.lt/handle/123456789/157429
Collections
  • 14-oji konferencija „Verslas XXI amžiuje“ (2011) / 14th Conference "Business in XXI Century" (2011) [30]

 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects / KeywordsInstitutionFacultyDepartment / InstituteTypeSourcePublisherType (PDB/ETD)Research fieldStudy directionVILNIUS TECH research priorities and topicsLithuanian intelligent specializationThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects / KeywordsInstitutionFacultyDepartment / InstituteTypeSourcePublisherType (PDB/ETD)Research fieldStudy directionVILNIUS TECH research priorities and topicsLithuanian intelligent specialization

My Account

LoginRegister