• Lietuvių
    • English
  • English 
    • Lietuvių
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Universiteto produkcija / University's production
  • Universiteto leidyba / University's Publishing
  • Konferencijų medžiaga / Conference Materials
  • Jaunųjų mokslininkų konferencijos (JMK) / Conferences for Junior Researchers
  • Ekonomika ir vadyba / Economics and Management
  • 14-oji konferencija „Verslas XXI amžiuje“ (2011) / 14th Conference "Business in XXI Century" (2011)
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Universiteto produkcija / University's production
  • Universiteto leidyba / University's Publishing
  • Konferencijų medžiaga / Conference Materials
  • Jaunųjų mokslininkų konferencijos (JMK) / Conferences for Junior Researchers
  • Ekonomika ir vadyba / Economics and Management
  • 14-oji konferencija „Verslas XXI amžiuje“ (2011) / 14th Conference "Business in XXI Century" (2011)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Nepriklausomo kino kaip paslaugos marketingo ypatybės

Thumbnail
View/Open
VerslasXXIa.2011.028.pdf (67.91Kb)
Date
2011
Author
Naruševičius, Donatas
Metadata
Show full item record
Abstract
Nagrinėjant nepriklausomo kino marketingo ypatybes aptariamas santykis tarp meno ir verslo, aiškinamasi kokiais aspektais jie vienas kitą papildo ir remia. Taip pat lyginami skirtingų autorių marketingo planavimo etapai ir išskiriami nepriklausomo kino platinimo marketingo planavimui svarbiausi, tokie kaip SSGG analizė bei marketingo strategija. Lyginamos skirtingų autorių tradicinės marketingo strategijos bei aptariamas kino filmo marketingo kompleksas, pažymima, jog svarbiausi elementai yra labai siauras segmentas ir unikalus vartotojo poreikių rinkinys reikalaujantis išskirtinių kino filmo kaip paslaugos/produkto ypatybių.
 
Exploring independent cinema marketing characteristics relationship between business and arts and the aspects how they supplement and support each other is discussed, also various authors marketing planning stages are compared and most important for independent film distribution marketing are excluded, like SWAT analysis and unique marketing strategy. Traditional marketing strategies by various authors are compared and motion picture marketing mix is discussed, those most important like slim segment and unique consumer needs set, that requires exceptional film distribution characteristics, are distinguished.
 
Issue date (year)
2011
Author
Naruševičius, Donatas
URI
https://etalpykla.vilniustech.lt/handle/123456789/157432
Collections
  • 14-oji konferencija „Verslas XXI amžiuje“ (2011) / 14th Conference "Business in XXI Century" (2011) [30]

 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects / KeywordsInstitutionFacultyDepartment / InstituteTypeSourcePublisherType (PDB/ETD)Research fieldStudy directionVILNIUS TECH research priorities and topicsLithuanian intelligent specializationThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects / KeywordsInstitutionFacultyDepartment / InstituteTypeSourcePublisherType (PDB/ETD)Research fieldStudy directionVILNIUS TECH research priorities and topicsLithuanian intelligent specialization

My Account

LoginRegister