• Lietuvių
    • English
  • English 
    • Lietuvių
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Universiteto produkcija / University's production
  • Universiteto leidyba / University's Publishing
  • Konferencijų medžiaga / Conference Materials
  • Jaunųjų mokslininkų konferencijos (JMK) / Conferences for Junior Researchers
  • Ekonomika ir vadyba / Economics and Management
  • 14-oji konferencija „Verslas XXI amžiuje“ (2011) / 14th Conference "Business in XXI Century" (2011)
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Universiteto produkcija / University's production
  • Universiteto leidyba / University's Publishing
  • Konferencijų medžiaga / Conference Materials
  • Jaunųjų mokslininkų konferencijos (JMK) / Conferences for Junior Researchers
  • Ekonomika ir vadyba / Economics and Management
  • 14-oji konferencija „Verslas XXI amžiuje“ (2011) / 14th Conference "Business in XXI Century" (2011)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Elektroninis marketingas ir reklama internete

Thumbnail
View/Open
VerslasXXIa.2011.018.pdf (97.98Kb)
Date
2011
Author
Glebik, Tatjana
Metadata
Show full item record
Abstract
Straipsnyje yra analizuojama tradicinio ir elektroninio marketingo teorija, pateikiami pagrindiniai skirtumai, kurie egzistuoja tarp tradicinio ir elektroninio marketingo. Straipsnyje yra nagrinėjami tradicinio marketingo „4P“ kompleksas bei elektroninio marketingo kompleksas. Analizuojamas komunikavimas kaip elektroninio marketingo komplekso elementas. Straipsnyje pateikiami reklamos internete metodai. Interneto svetainė, reklaminės juostos, iškylančioji ir įterpiamoji reklamos, baneriai, reklama paieškos svetainėse, kontekstinė reklama, reklama elektroniniu paštu, vaizdo reklama, nuorodos internete, tekstinė reklama, reklama diskusijų ir naujienų grupėse nagrinėjami kaip reklamos internete priemonės ir tipai, pateikiamos skirtingų autorių nuomonės.
 
In this article traditional marketing and e-marketing theory is analyzed, main differences are shown between those two kinds of marketing. Also, “4P” concept of traditional marketing is discussed. The article analyses communication as a part of emarketing, some methods of advertising are also given in it, as well as internet page, advertisement lines, pop-up and popunder advertisements, banners, context ads, e-mail ads, flash ads, forum and news ads, internet advertisement methods and types, different authors’ points of view are shown.
 
Issue date (year)
2011
Author
Glebik, Tatjana
URI
https://etalpykla.vilniustech.lt/handle/123456789/157421
Collections
  • 14-oji konferencija „Verslas XXI amžiuje“ (2011) / 14th Conference "Business in XXI Century" (2011) [30]

 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects / KeywordsInstitutionFacultyDepartment / InstituteTypeSourcePublisherType (PDB/ETD)Research fieldStudy directionVILNIUS TECH research priorities and topicsLithuanian intelligent specializationThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects / KeywordsInstitutionFacultyDepartment / InstituteTypeSourcePublisherType (PDB/ETD)Research fieldStudy directionVILNIUS TECH research priorities and topicsLithuanian intelligent specialization

My Account

LoginRegister